Limita de viteză în localități, propusă, din nou, la majorare: 60 km la oră pentru drumuri naționale și europene

Limita de viteză în localități, propusă, din nou, la majorare: 60 km la oră pentru drumuri naționale și europene
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 26 oct 2017

După încercări nereușite în trecut, parlamentarii revin cu noi inițiative de majorare a limitei de viteză în localități, cu argumentul fluidizării traficului, în particular al celui comercial. De data aceasta, limita de viteză în interiorul localităților este propusă a fi majorată la 60 km/ h pe traseul drumurilor naționale și europene.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI

În octombrie 2016, mai mulți parlamentari PSD propuseseră creșterea limitei de viteză în localități de la 50 km/ h la 70 km/ h pentru motociclete și automobile personale, respectiv la 60 km/ h pentru celelalte tipuri de autovehicule.

Cum această propunere nu a fost validată de Parlament, deputatul PSD Mihai Weber propne acum o nouă variantă de majorare a limitei de viteză din localități.

Ministrul Mediului anunță ce pregătește șoferilor: Mașinile cu norme de poluare Euro 2, 3 sau 4, taxate în funcție de emisii CITEȘTE ȘI Ministrul Mediului anunță ce pregătește șoferilor: Mașinile cu norme de poluare Euro 2, 3 sau 4, taxate în funcție de emisii

Acesta invocă date statistice conform cărora viteza medie comercială de deplasare în traficul național, pe autostrăzi, drumuri europene și naționale, ar fi de 45 km/ h, iar în traficul local, drumuri județene sau locale, ar fi de doar 25km/ h.

”Situația este cu atât mai gravă cu cât din cauza timpilor de traversare a teritoriului național, companiile private nu pot onora contracte importante ce presupun un anumit timp de livrare a mărfurilor perisabile sau sensibile”, afirmă deputatul social-democrat.

Prin urmare, acesta propune modificarea vitezei maxime de circulație la la 60 km/ h în localitățile de pe drumurile naționale sau europene pentru toate categoriile de autovehicule.

Guvernul nu susține legea împotriva ”parcagiilor”. Codul Penal include infracțiuni precum cele de taxare ilegală a șoferilor CITEȘTE ȘI Guvernul nu susține legea împotriva ”parcagiilor”. Codul Penal include infracțiuni precum cele de taxare ilegală a șoferilor

Excepție de la această reglementare vor face orașele și municipiile, unde limitele de viteză mai mari de 50 km/h vor putea fi stabilite numai cu avizul poliției.

”Această reglementare ar urma să vină și în sprijinul transportatorilor și investitorilor, care astfel vor reduce semnificativ timpul de transport al mărfurilor. Pentru restul participanților la trafic, persoane fizice, reducerea timpilor petrecuți la volan va avea ca urmare reducerea oboselii și o probabilitate mai mică de producere a unor evenimente în trafic”, susține inițiatorul proiectului.

viewscnt
Afla mai multe despre
viteza
limita
localitati
interior
drum
national
european
majorare
proiect
psd
parlament