LISTA Marile companii aeriene europene sunt de acord să ramburseze banii pasagerilor după anularea zborurilor

LISTA Marile companii aeriene europene sunt de acord să ramburseze banii pasagerilor după anularea zborurilor
Profit.ro
Profit.ro
scris 1 oct 2021

Un grup de operatori aerieni europeni au convenit să returneze contravaloarea biletelor pasagerilor zborurilor anulate în timpul pandemiei de Covid-19, angajându-se ca în viitor să ofere informații mai bune referitoare la drepturile pasagerilor, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

După discuții cu Comisia Europeană, 16 companii aeriene au fost de acord să restituie banii datorați pasagerilor, să informeze mai bine călătorii când companiile anulează zborurile și să ofere vouchere doar atunci când pasagerii optează pentru ele, scrie News.ro.

Era predictibil falimentul City Insurance? CITEȘTE ȘI Era predictibil falimentul City Insurance?

Companiile aeriene participante includ Air France-KLM, British Airways, Easyjet, Lufthansa, Ryanair, TAP și Wizz Air, printre altele.

"În faza incipientă a pandemiei, unele companii aeriene au impus pasagerilor voucherele", a declarat într-un comunicat Didier Reynders, comisarul european pentru justiție.

"Au acționat împotriva normelor UE de protecție a consumatorilor. Acest lucru a fost inacceptabil", a spus el.

Autoritățile naționale din fiecare stat membru al UE sunt responsabile pentru aplicarea legilor UE privind protecția consumatorilor. Legislația UE, și anume  Regulamentul privind cooperarea în materie de protecție a consumatorilor (CPC), a creat o rețea de autorități pentru a se coordona cu privire la astfel de probleme.

Comisia Europeană a declarat că aceasta a fost cea mai mare acțiune de cooperare în domeniul protecției consumatorilor din istoria rețelei CPC și prima acțiune care s-a bazat pe o alertă din partea Comisiei.

UTILBEN, povestea unei afaceri de familie care a devenit o companie de succes CITEȘTE ȘI UTILBEN, povestea unei afaceri de familie care a devenit o companie de succes

"Companiile aeriene au încălcat masiv drepturile consumatorilor europeni în timpul pandemiei", a declarat Monique Goyens, directorul general al Organizației Europene a Consumatorilor, CEUC, care a condus plângerea către UE în iulie 2020, într-o declarație prin e-mail.

”Este timpul ca companiile aeriene să își repare greșeala ... Mulți consumatori din toată Europa așteaptă în continuare să își primească banii pentru zborurile anulate în timpul primelor blocaje din 2020”, a spus Goyens.

Comisarul UE pentru Transporturi Adina Vălean a salutat, de asemenea, acordul, adăugând că acesta va restabili încrederea dintre pasageri și companii aeriene.

"Redresarea sectorului transportului aerian depinde de acest lucru", a spus Vălean.

viewscnt
Afla mai multe despre
avioane
zboruri