Luca de Meo, CEO Renault, critică politicienii europeni pentru viitoarele norme Euro 7: Văd adesea o lipsă de bun simț. O mașină va costa cu 1.000 de euro mai mult

Luca de Meo, CEO Renault, critică politicienii europeni pentru viitoarele norme Euro 7: Văd adesea o lipsă de bun simț. O mașină va costa cu 1.000 de euro mai mult
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 24 mai 2022

Prezent la evenimentul ChangeNow, de la Paris, pentru a lansa noul concept-care Scenic Vision, Luca de Meo, CEO al Renault Group, a profitat de ocazie pentru a critica Uniunea Europeană pentru viitoarele norme Euro 7 pe care le va introduce.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Luca de Meo, șeful Renault Group, a vorbit la Paris, în cadrul evenimentului de mediu ChangeNow, despre impactul asupra industriei auto a viitoarelor norme Euro 7, pe care Comisia Europeană le pregătește. De Meo a spus că, potrivit calculelor pe care specialiștii companiei le-au făcut, propunerile de reglementare a emisiilor ce urmează să intre în vigoare sunt inutile dar ar determina o nouă scumpire a mașinilor.El a spus că industria auto se îndreaptă către o fundătură cu noile ținte de emisii.

VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Aceste creșteri pozitive vor avea un impact direct în dobânda de referință. Care este unul dintre coșmarurile băncilor centrale CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Aceste creșteri pozitive vor avea un impact direct în dobânda de referință. Care este unul dintre coșmarurile băncilor centrale

„Am calculat ce ar însemna Euro 7 pentru portofoliul nostru de modele conform planurilor cunoscute în prezent. O mașină ar costa în medie cu 1.000 de euro pentru a fi produsă, iar noi în grup am avea costuri de aproximativ un miliard de euro. În cele din urmă, va trebui să adăugăm aceste costuri la prețurile plătite de clienții finali”, a spus De Meo.

Șeful Renault a explicat că toate analizele făcute arată că dacă s-ar aplica standardul actual până în 2030, scăderile medii de emisii ar fi de 63%, pentru Renault, ca urmare a continuării electrificării. Dacă s-ar implementa normele Euro 7 așa cum sunt discutate în prezent, reducerea emisiilor ar fi doar cu puțin mai mare, 67%.

„Deci ar trebui să facem un vehicul cu 1.000 de euro mai scump pentru trei până la patru grame de CO2 mai puțin”, a concluzionat Luca de Meo. El a reamintit că în urmă cu mai mulți ani a atras atenția că reglementările europene vor conduce la dispariția moașinilor de mici dimensiuni, care nu vor mai fi renatabile. Acum mai multe mărci au anunțat deja că renunță la modelele accesibile și se vor concentra pe mașini mai profitabile.

Renașterea Lancia: Celebrele Ypsilon și Delta revin cu propulsii 100% electrice și design pur italian CITEȘTE ȘI Renașterea Lancia: Celebrele Ypsilon și Delta revin cu propulsii 100% electrice și design pur italian

Șeful Renault a atras atenția că trecerea la noile tehnologii conduce oricum la scumpirea mașinilor, asemânând procesul cu cel din industria telefoanelor mobile.

În final, el a fost extrem de critic cu politicienii UE. „Văd adesea o lipsă de bun simț, dar văd dogmatism și extremism. Dar asta nu ne aduce mai aproape de soluții semnificative și realiste.”

Luca de Meo a prezentat în cadrul evenimentului Change Now un concept-car care a preluat numele cunosctutului MPV al mărcii, Scenic, dar care arată mai degrabă a SUV și propune un sistem de propulsie electric - fuel cell. Mașina, care va deveni model de serie în 2024 - 2025, va avea o autonomie de 700 km și un timp de încărcare de 5 minute. 

viewscnt
Afla mai multe despre
luca de meo
renault group
norme euro 7
emisii co2
scenic vision