Mercedes-Benz a anunțat joi că va prioritiza vânzările de mașini premium și vehicule electrice în 2022 și va extinde relațiile cu producătorii de cipuri, pentru a avea mai mult control privind lanțul de aprovizionare, pe fondul deficitului global de semiconductori, transmite Reuters.
În 2021, divizia Mercedes-Benz Cars & Vans a realizat un profit ajustat înainte de taxe și dobânzi (EBIT) de 13,9 miliarde de euro, de la 6,8 miliarde de euro în anul precedent, deși vânzările au scăzut cu 5%, scrie Agerpres.

Câștigurile au fost stimulate de vânzările de mașini premium și vehicule electrice, care au crescut semnificativ față de 2020. Astfel, în 2021, vânzările de mașini premium au crescut cu 30%, iar cele de vehicule electrice cu 64%.
"Ne concentrăm pe eficiența costurilor și gestionarea lanțului de aprovizionare, iar prioritățile noastre sunt accelerarea ofensivei electrice, a planurilor privind mașinile autonome și axarea pe afacerea noastră de mașini de lux", a afirmat directorul general Ola Kaellenius.
Compania va propune dividende de 5 euro pe acțiune pentru 2021, față de 1,35 euro pe acțiune în 2020.

Pentru acest an, Mercedes-Benz estimează o creștere ușoară a veniturilor, comparativ cu 2021, în urma atenuării perturbărilor din lanțul de aprovizionare, dar a avertizat că este prea devreme să previzioneze când se va încheia deficitul global de semiconductori.