Ministerul Transporturilor a renunțat la a mai pregăti autostrada Comarnic-Brașov cu Banca Mondială, ministrul Finanțelor susține că a fost găsită o altă variantă, mai rapidă

Ministerul Transporturilor a renunțat la a mai pregăti autostrada Comarnic-Brașov cu Banca Mondială, ministrul Finanțelor susține că a fost găsită o altă variantă, mai rapidă
Profit.ro
Profit.ro
scris 16 iun 2018

Ministerul Transporturilor a renunțat la a mai pregăti proiectul autostrăzii Comarnic-Brașov cu Banca Mondială, ministrul Finanțelor spunând însă că a fost găsită o altă variantă, mai rapidă, pentru aceste lucrări.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

"Dânșii au găsit o altă  variantă mai rapidă de a face lucrurile să se întâmple pe acest sector de drum Comarnic-Brașov. Nu este importantă partea de finanțare, este importantă calea de a implementa un astfel de proiect. (...) Nu este nicio discuție, niciun scandal, este o simplă opțiune a Ministerului Transporturilor pentru o altfel de finanțare", a spus ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici, citat de news.ro.

În februarie, Profit.ro a anunțat că Guvernul și Banca Europeană de Investiții (BEI) poartă discuții cu privire la demararea unui proiect pilot de infrastructură în regim de parteneriat public-privat, după ce autostrada Comarnic-Brașov nu a putut fi construită în acest mod. BEI a acordat în 2017 României finanțări record în valoare de aproape 1,9 miliarde euro, iar ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici, s-a angajat, într-o discuție cu vicepreședintele BEI, Andrew McDowell, ca autoritățile să nu mai prelungească acordurile de finanțare cu banca, cum s-a întâmplat în trecut.

Anunțul privind discuții privind un proiect pilot în regim de parteneriat public-privat a fost făcut în urma unei întrevederii a delegației guvernamentale conduse de vicepremierul Viorel Ștefan cu vicepreședintele BEI Andrew McDowell.

Banca Europeană de Investiții și filiala sa Fondul European de Investiții au acordat în 2017 României împrumuturi noi, garanții și investiții de capital în valoare de aproape 1,9 miliarde euro. Sprijinul Grupului BEI pentru România reprezintă circa 1,04% din PIB-ul țării, plasând România pe locul al 5-lea între statele UE din acest pucnt de vedere și peste media UE de 0,46%.

Prin Fondul European de Investiții au fost finalizate patru operațiuni: o finanțare de 100 milioane de euro pentru Transgaz, în vederea proiectului BRUA, o finanțare de 50 milioane euro către UniCredit Bank pentru acordarea de împrumuturi către IMM, un împrumut de 15 milioane euro către lanțul de spitale Regina Maria, pentru modernizare și extindere, precum și 7,5 milioane euro către GreenFiber International, în vederea modernizării capacității de colectare și reciclare a deșeurilor.

ULTIMA ORĂ Sistemul bancar a încheiat 2017 cu un profit record de aproape 5,4 miliarde de lei și credite neperformante în scădere abruptă CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Sistemul bancar a încheiat 2017 cu un profit record de aproape 5,4 miliarde de lei și credite neperformante în scădere abruptă

În 2017, BEI a acordat României un împurmut de 1 miliard de euro, bani necesari cofinanțării proiectelor derulate din fonduri europene. 

În urma discuției cu autoritățile de la București, vicepreședintele BEI Andrew McDowell a arătat că instituția financiară va avea ca priorități în 2018 sectorul public și confințarea proiectelor infrastructură, domenii precum agricultura, eficiența energetică a clădirilor publice, apă și canalizare, educație, infrastructura urbană, dar și finanțarea IMM, prin sectorul bancar, urmând să continue și finanțarea prin băncile locale a domeniului corporatist. 

McDowell a declarat că BEI sprijină implementarea noilor reglementări privind parteneriatul public-privat și discută cu partea română demararea unui proiect pilot de acest tip.

În acest context, vicepreședintele BEI a arătat că un proiect complex precum autostrada Comarnic-Brașov nu a fost cea mai potrivită alegere pentru un parteneriat public-privat.

”Comarnic-Brașov este un proiect complex, în termeni de parteneriat public-privat poate că nu a fost bine să fie primul dezvoltat astfel. Pentru reputația României, ca țară favorabilă parteneriatului public-privat, poate e mai bine să începem cu ceva mai ușor și, în acest mod, să creștem reputația României pentru a atrage investiții de acest fel. Din acest motiv, discutăm ce proiect ar putea fi dezvoltat în parteneriat public-privat”, a declarat vicepreședintele BEI.

Primăria Capitalei pregătește lansarea pe bursă, în primăvară, a unei emisiuni de obligațiuni de 555 milioane lei CITEȘTE ȘI Primăria Capitalei pregătește lansarea pe bursă, în primăvară, a unei emisiuni de obligațiuni de 555 milioane lei

În decembrie 2015, Guvernul a decis că proiectul austostrăzii Comarnic-Brașov nu va mai fi realizat în parteneriat public-privat, după ce a eșuat concesiunea Vinci-Aktor-Comarnic. 

Recent, Guvernul a anunțat că va contracta de la Banca Mondială un împrumut de până la 35 milioane euro pentru operațiunile preliminare realizării proiectului de construcție a autostrăzii Ploiești-Brașov, inclusiv sectorul Comarnic-Brașov, banii urmând să fie acordați prin intermediul Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare.

În decembrie anul trecut, Guvernul a adoptat, prin ordonanță de urgență, noi reglementări privind legea parteneriatului public-privat.

viewscnt
Afla mai multe despre
bei
parteneriat
public
privat
pilot
guvern
comarnic
brasov
finante
tedorovici