Mitsubishi ar putea anula, pentru moment, decizia de ieșire din Europa și pregătește un model nou PHEV

Mitsubishi ar putea anula, pentru moment, decizia de ieșire din Europa și pregătește un model nou PHEV
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 22 sep 2020

Mitusbishi a revenit asupra deciziei de a se retrage din Europa, potrivit celor mai recente informații neoficiale, care arată că ar pregăti un nou model pentru anul viitor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Constructorul japonez Mitusbishi pregătește noi modele pentru piața din Europa, deși anterior, în luna august, a anunțat că îngheață orice lansare de produs pe acest continent, pregătind retragerea de pe piață. Acum, surse neoficiale arată că planurile companiei s-au schimbat, fiind pregătită lansarea unui model plug-in. Este vorba despre SUV-ul Eclipse Cross, care ar putea lansa în 2021 o motorizare hibridă cu încărcare pe cele mai mari piețe din Europa. Informațiile au fost publicate de două publicații din Germania și din Franța, și au la origine surse apropiate de companie. În același timp, Automotive News a cerut un punct de vedere companiei japoneze, însă a primit două versiuni contradictorii. Reprezentanții din Europa au spus că, pentru moment, nu a fost luată nicio decizie finală. Cei din Japonia au precizat că modelul Eclipse Cross va fi vândut pe „anumite piețe”.

Mitsubishi Motors a anunțat că va pleca din Europa în momentul în care a prezentat planul pe termen mediu, odată cu rezultatele primului trimestru din noul an fiscal.

Decizia fusese luată având în vedere reducerea costurilor fixe și eficientizare a business-ului. În cadrul Alianței Renault Nissan Mitsubishi, companiei Mitsubishi Motors i s-au alocat regiunea ASEAN și zonele Oceania, Asia de Sud, America de Sud și Africa/Orientul Mijlociu. În Europa planurile prevedeau „înghețarea lansării de noi produse”, în timp ce în China planul stabilea o colaborare cu parteneri locali, în Japonia - restructurarea producției și a rețelei de vânzări, iar în America de Nord, reducerea costurilor fixe. Ulterior, pentru piața din Europa a apărut informația potrivit căreia sunt sistate toate livrările modelelor Outlander, Eclipse Cross și ASX, chiar din luna septembrie. Modelele L200 și Space Star mai sunt livrate până în 2021.

FOTO SPION Dacia a început testele cu viitorul SUV mai mare decât Duster CITEȘTE ȘI FOTO SPION Dacia a început testele cu viitorul SUV mai mare decât Duster

Vânzările Mitsubishi pe continentul nostru erau susținute în special de SUV-ul hibrid Outlander, însă costurile de marketing și de funcționare fac neprofitabilă marca în aceste condiții. Cea mai mare problemă tehnică a mărcii vine de la obligativitatea de a omologa noi motoare care să respecte, de la 1 ianuarie 2021, limitele de emisii impuse de UE (Euro 6d). Mitsubishi a anunțat că nu va mai omologa noi motoare în Europa.

SUV-ul Outlander, best sellerul mărcii, se pregătește să lanseze o nouă generație, însă aceasta nu va mai ajunge în Europa.

Planurile Mitsubishi s-au schimbat radical în ultimii ani, situația financiară fiind în declin vizibil. La finalul anului fiscal 2019 - 2020, compania a înregistrat o pierdere de 25,7 miliarde yeni (circa 200 milioane euro), iar pentru anul următor prognozele vorbesc despre o pierdere de circa 3 miliarde euro. În primul trimestru al actualului an fiscal compania a înregistrat scăderi de 57% față de anul trecut.

Mitsubishi este controlată de Nissan, care deține 34% din acțiuni, fiind și cel mai mare acționar.

viewscnt
Afla mai multe despre
mitsubishi
piata auto
mitsubishi europa
alianta renault nissan mitsubishi