Mitsubishi Motors a trecut de pe pierdere pe profit, în primul an fiscal din era Nissan. Creștere de aproape 2000% a profitului operațional

Mitsubishi Motors a trecut de pe pierdere pe profit, în primul an fiscal din era Nissan. Creștere de aproape 2000% a profitului operațional
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 9 mai 2018

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a anunțat rezultatele financiare și vânzările pentru anul fiscal 2017, care s-a încheiat la 31 martie, fiind primul an din planul MTP, elaborat după preluarea de către Nissan.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Mitsubishi a anunțat rezultatele financiare la 31 martie, la finalul anului fiscal 2017, cu venituri de 2.190 miliarde yeni (circa 17 miliarde euro), în creștere cu 15% față de anul fiscal anterior. Profitul operațional s-a ridicat la 98,2 miliarde yeni (755 milioane de euro), echivalentul unei marje operaționale de 4,5%. Creșterea este uluitoare, în termeni procentuali, de aproape 2000%, dacă ținem cont de faptul că, anul trecut, profitul operațional al Mitsubishi a fost de numai 5 miliarde yeni (circa 38 milioane euro), echivalentul unei marje de profit de 0,3%. De altfel, în anul fiscal 2016, Mitsubishi a raportat o pierdere netă de 198,5 miliarde yeni.

Osamu Masuko, Chief Executive Officer of Mitsubishi Motors, a declarat cu ocazia anunțului:  „În anul fiscal 2017, în primul an al planului de pe termen mediu (MTP), am reușit să atingem țintele pe care le-am crescut în timpul anului. Cred că este foarte încurajator faptul că noile noastr eproduse, XPANDER și Eclipse Cross, au fost lansate cu succes”.

Mitsubishi Motors a trecut de pe pierdere pe profit, în primul an fiscal din era Nissan. Creștere de aproape 2000% a profitului operațional

Vânzările Mitsubishi au crescut cu 19%, în termeni de volum, ajungând la 1,1 milioane unități, în intervalul aprilie 2017 - martie 2018. Creșterea cea mai mare a fost înregistrată pe piața asiatică, cu 33%, la 275.000 unități, intrarea pe noi piețe și lansarea de noi produse specifice diferitelor țări fiind un detaliu important.

În China, vânzările s-au ridicat la 136.000 unități, cu 55% mai multe, modelul de bază fiind SUV-ul Outlander produs special pentru piața locală.

Uzina Dacia a redus producția CITEȘTE ȘI Uzina Dacia a redus producția

În Japonia, care deja nu mai este cea mai mare piață a mărcii, volumul a crescut cu 23%, la 98.000 vehicule.

Prognozele pentru anul fiscal 2018 sunt optimiste, cu o creștere a volumelor cu 14%, la 1,25 milioane de vehicule. Veniturile sunt estimate la 2.400 miliarde yeni, cu 9% mai mari, cu o creștere a profitului operațional și o menținere a marjei la un nivel de 4,6%.

Mitsubishi Motors este parte a Alianței Renaul t- Nissan  - Mitsubishi, fiind controlată, începând cu sfârșitul anului 2016, de Nissan, care deține un pachet de 34% din acțiuni. Carlos Ghosn, CEO al Renault, deține poziția de președinte atât la Nissan, cât și la Mitsubishi.

viewscnt
Afla mai multe despre
mitsubishi
carlos ghosn