Analiștii agențiilor de rating Moody's și S&P consideră că Boeing va rata probabil o țintă cheie de producție a avioanelor 737 MAX în 2024, ei spunând pentru Reuters că grupul se confruntă cu dificultăți în timp ce ia măsuri pentru creșterea cvalității celui mai vândut avion al său.
Scopul gigantului aerospațial american este de a produce 38 de avioane MAX pe lună până la sfârșitul anului 2024, față de 25 de avioane pe lună în iulie, scrie News.ro.
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMag
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania
Dar Moody's și S&P au spus că acest obiectiv ar putea să nu fie atins până în 2025 din cauza unor riscuri precum posibile întreruperi de activități la unitățile constructorului de avioane din zona Seattle.
Cu toate acestea, Boeing nu se confruntă cu niciun risc imediat de retrogradare a ratingului de credit la niveluri nedorite, potrivit celor două agenții de rating.
Jonathan Root, analist principal pentru Boeing la Moody's, presupune că producătorul de avioane va încheia 2024 producând 32 de avioane MAX pe lună și va atinge ținta de 38 în a doua jumătate a anului 2025.
Producția și livrările de avioane MAX, care sunt urmărite îndeaproape de investitori și companiile aeriene, au încetinit în cea mai mare parte în urma unei explozii a unui panou fix de ușă al unui avion nou 737 MAX 9, care a expus probleme de control al calității de lungă durată la producătorul de avioane.
Boeing a încetinit producția, astfel încât să poată îmbunătăți calitatea acesteia, dar scăderea producției și a livrărilor a afectat fluxul de numerar.
CITEȘTE ȘI O asociere condusă de UTI Construction va moderniza terminalele Aeroportului Henri CoandăGrupul a cheltuit numerar de aproximativ 8,3 miliarde de dolari în prima jumătate a anului 2024 și se așteaptă ca fluxul de numerar liber să fie negativ în acest an, împovărându-i bilanțul.
”Vedem riscuri în atingerea acestui număr (38), inclusiv negocierile privind forța de muncă și istoricul companiei de sublivrare în raport cu obiectivele. Considerăm că creșterea și stabilizarea producției MAX este necesară pentru a genera un flux de numerar liber, care este în cele din urmă ceea ce ne interesează pentru a menține ratingul.”, a declarat Ben Tsocanos, director aerospațial la S&P Global Ratings.
Atât S&P, cât și Moody's evaluează Boeing cu o treaptă deasupra celei nerecomandate investițiilor.
Ca răspuns la o solicitare de comentarii, Boeing s-a referit la comentariile recente ale directorului său financiar, spunând că producția ar trebui să crească în a doua jumătate a anului 2024, pentru a atinge 38 de avioane pe lună până la sfârșitul anului.
Noul CEO Kelly Ortberg nu a discutat încă public niciun plan de producție pentru companie.
Analiștii de la William Blair au spus că noul CEO poate reduce ținta de producție pentru a acorda prioritate calității.
Spirit AeroSystems, care urmează să fie achiziționată de Boeing, are rolul principal în sprijinirea creșterii producției, a spus Root. Compania produce fuselajul 737, care este folosit pentru a produce avioanele finite la unitățile Boeing din statul Washington.
Spirit a livrat 27 de fuzelaje către Boeing în trimestrul încheiat în iunie, în ciuda faptului că producea 31 pe lună.
CITEȘTE ȘI ANUNȚ - Atenție șoferi: Circulația pe anumite sectoare ale autostrăzii București – Ploiești va fi închisăDin martie, Boeing a inspectat pentru prima dată noile fuselaje la fabrica Spirit din Wichita, Kansas, iar procesul de verificare a durat mai mult decât se aștepta, a declarat pentru Reuters o sursă din industrie familiarizată cu problema.
Între timp, incertitudinea persistentă cu privire la livrările de avioane Boeing face ca operatorii aerieni să fie mai precauți în planificarea programelor lor.
Transportatorul american low-cost Allegiant, un client al Boeing, a declarat luna trecută că se așteaptă la ”o cadență de livrare mai lentă” de la producătorul de avioane în 2025 și 2026.
Când Allegiant a plasat o comandă pentru 50 de avioane 737 MAX în 2022, respingând ofertele furnizorului tradițional Airbus, se aștepta să primească 10 dintre avioane în 2023, 24 în 2024 și 16 în 2025. Cu toate acestea, încă așteaptă primul său avion MAX. Avionul este acum așteptat în septembrie, a declarat compania aeriană luna trecută.