Noi anomalii pe piața auto: Dacia Duster, depășită de Skoda Octavia, Hyundai Tucson, Ford Puma și Suzuki Vitara

Noi anomalii pe piața auto: Dacia Duster, depășită de Skoda Octavia, Hyundai Tucson, Ford Puma și Suzuki Vitara
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 1 mar 2021

Înmatriculările de autovehicule din România au continuat să scadă și în februarie, potrivit datelor anunțate de DRPCIV și analizate de Profit.ro, chiar dacă ritmul s-a diminuat simțitor față de cele peste 50 de procente în minus din ianuarie.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Românii au înmatriculat în luna februarie un total de 10.726 de autovehicule, cu 12,8% mai puține decât în perioada similară a anului trecut. Segmentul de autoturisme a înregistrat un volum de 6.897 unități, cu 22% mai puține, iar cel de LCV-uri, 1.078 unități, cu o scădere de numai 5,52%.

Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business online CITEȘTE ȘI Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business online

După o lună teribilă pentru piața auto din România, în care au fost înmatriculate numai 7.625 de vehicule noi, cu 46,8% mai puține față de ianuarie 2020,  situația s-a redresat parțial, astfel că volumele s-au apropiat mai mult de nivelurile din 2020. În total, de la începutul acestui an, au fost înmatriculate numai 12.901 autoturisme, scăderea față de anul trecut fiind de aproape 40%, aproape jumătate față de primele două luni din 2020.

Și de această dată, piața a fost complet perturbată, astfel că ierarhia vânzărilor a fost una neobișnuită pentru România. Cele mai multe autoturisme au fost înmatriculate de Dacia, cu 1.117 unități, urmată de Hyundai, cu 637 unități, astfel că marca sud-coreeană devine pentru prima dată marca de import cea mai înmatriculată, într-o lună.

Ce faci atunci când fiecare client vrea altceva de la magazinul tău online? CITEȘTE ȘI Ce faci atunci când fiecare client vrea altceva de la magazinul tău online?

Pe locul al treilea s-a situat Skoda, cu 634 unități. Volkswagen (476) și Renault (427), obișnuite cu locuri pe podium, s-au situat pe locurile 6 și 7.

Topul modelelor înmatriculate de români în februarie aduce o altă supriză: după Dacia Logan (408 unități) și Dacia Sandero (341 unități), pe locul următor se situează Skoda Octavia (249), urmată de Tucson (239) și Ford Puma (228), care luna trecută reușise să se situeze pe locul 3. Cea mai mare surpriză este Dacia Duster, care s-a situat luna trecută doar pe locul 7, cu 191 exemplare înmatriculate.

Florea Grup – 25 de ani. Pasiunea ne-a adus aici CITEȘTE ȘI Florea Grup – 25 de ani. Pasiunea ne-a adus aici

Piața auto din România a fost perturbată de introducerea noilor reglementări europene privind emisiile, atât cele referitoare la Euro 6d (full), cât și cele la CO2. Din acest motiv, mai multe mărci au ales să preseze clienții care și-au cumpărat mașini în decembrie să le înmatriculeze în aceeași lună. Reprezentanții APIA au confirmat pentru Profit.ro că este posibil ca aceste două schimbări de legislație să fie una dintre cauzele acestor anomalii.

INFOGRAFIC Testele EuroNCAP, varianta „pe emisii”: Dacia Sandero mai puțin poluantă decât Mitsubishi Outlander PHEV CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Testele EuroNCAP, varianta „pe emisii”: Dacia Sandero mai puțin poluantă decât Mitsubishi Outlander PHEV

Între timp, reprezentanții DRPCIV au transmis Profit.ro un răspuns referitor la condițiile în care s-au putut înmatricula anumite autovehicule, după 1 ianuarie 2021. Astfel, conform regulamentelor europene, „începând de la 1 ianuarie 2021, în cazul vehiculelor menționate (...) autoritățile naționale interzic înmatricularea, vânzarea sau punerea în funcțiune a vehiculelor noi care nu sunt conforme cu respectivul articol”. În același timp, cei de la DRPCIV confirmă faptul că producătorii și distribuitorii au avut la dispoziție un instrument care le permitea înmatricularea acestor autoturisme : „prin excepție, vor putea fi înmatriculate ulterior datei de 1.01.2021 autovehiculele noi care sunt incluse în procedura de sfârșit de serie”. Potrivit acestor excepții, producătorul ar fi trebuit să facă o cerere către autoritățile naționale pentru ca, în certificatul de conformitate, să fie menționat faptul că vehiculul face parte din categoria „sfârșit de serie”.

VIDEO Un duplex de la nivelul superior al unui complex rezidențial nou din Brașov, cu panoramă superbă către Tâmpa și zona istorică CITEȘTE ȘI VIDEO Un duplex de la nivelul superior al unui complex rezidențial nou din Brașov, cu panoramă superbă către Tâmpa și zona istorică

Anterior, și cei de la RAR au răspuns întrebărilor Profit.ro, precizând că „începând cu data de 01.01.2021, autovehiculele noi din categoriile M și N1 clasa I cu standardul privind emisiile EURO 6d-ISC (standard OBD Euro 6-2), caracterul AM și cele cu standardul privind emisiile EURO 6d-TEMP-EVAP-ISC (standard OBD Euro 6-2), caracterul DG, mai pot fi înmatriculate doar prin respectarea procedurii de sfârșit de serie.”

Succesul Wörwag Pharma: de la farmacie la companie farmaceutică internațională CITEȘTE ȘI Succesul Wörwag Pharma: de la farmacie la companie farmaceutică internațională

Chiar și în aceste condiții, înmatriculările de autoturisme din luna decembrie au crescut spectaculos, motivul fiind graba cu care noii proprietari și-au înmatriculat mașinile, de teamă că vor rămâne cu ele neînmatriculate. În consecință, ritmul cu care se înmatriculau vehiculele în România a fost complet dezechilibrat, deoarece legislația actuală permite înmatricularea într-un interval de până la 90 de zile, de la eliberarea primelor numere provizorii. Astfel, mașinile cumpărate în decembrie și care s-ar fi înmatriculat în intervalul decembrie - februarie, au fost înregistrate în ultima lună a anului trecut.

În același timp, luna februarie a fost prima lună în care Dacia a fost nevoită să oprească producția de la Mioveni, din cauza crizei semiconductorilor. Din acest motiv, livrările de automobile au suferit întârzieri, atât pe piața internă, cât și pe cea externă. În prezent, la Mioveni se produc modelele Duster, Sandero Stepway și Logan.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari romania
piata auto romania
piata auto
dacia duster
skoda octavia
ford puma