Noi reguli la testarea WLTP a automobilelor, de la 1 februarie, din cauza constructorilor, care au încercat să trișeze

Noi reguli la testarea WLTP a automobilelor, de la 1 februarie, din cauza constructorilor, care au încercat să trișeze
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 28 mar 2019

Comisia Europeană a reușit să modifice normele de testare în regim WLTP a automobilelor constructorilor de pe piața europeană, acuzați că au încercat să fenteze mecanismul.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Pentru a înțelege întreg procesul derulat de Comisia Europeană, care s-a încheiat cu schimbarea regulilor de la 1 februarie 2019, trebuie să spunem doar atât: noile prevederi obligă constructorii să testeze mașinile cu toate dispozitivele de economie de carburant pornite. Asta se referă la sistemul start-stop, butoanele Eco și alte sisteme similare, inclusiv setările cutiei de viteză, de exemplu.

Acest lucru s-a întâmplat deoarece Comisia a descoperit că producătorii de mașini au utilizat sistemele pornite pentru testele WLTP, dar unii producători le-au oprit în timpul testelor, pentru a obține un consum mai mare. Aparent paradoxal, de fapt ei au urmărit să aibă o marjă de creștere la următoarele ținte de reducee a limitelor de CO2.

După introducerea WLTP, analizele făcute de diferite organizații specializate au scos la iveală faptul că emisiile de CO2 au crescut foarte mult odată cu noile teste. Aparent, aceasta evidenția cât de deficitar a fost testul NEDC. În realitate, mai mulți constructori, pe care Comsia nu a dorit să-i numească, și-au pregătit terenul pentru viitoarele limite impuse de CE. Dacă emisiile erau mari acum, cu testele WLTP, atunci și limitele viitoare, stabilite procentual, ar fi fost mai mari. Ulterior, prin pornirea sistemelor de reducere a consumului, acești producători ar fi obținut un avantaj rapid la teste. Diferențele de emisii au fost și de 81% la unii constructori, potrivit informațiilor deținute de grupul de lobby Transportation & Environment.

STB intenționează să cumpere carduri contactless, la o valoare estimată de 4,3 milioane lei CITEȘTE ȘI STB intenționează să cumpere carduri contactless, la o valoare estimată de 4,3 milioane lei

Comisia Europeană a sesizat existența acestor manipulări, făcute cu ajutorul scăpărilor legislative. Problema acestor constructori este că testele WLTP făcute ar putea să fie reluate, ceea ce nu doar că ar schimba cifrele de consum (și de CO2), dar ar aduce costuri suplimentare acestor companii.

ACEA, asociația constructorilor de mașini, a salutat noile reguli introduse de Comisia Europeană, spunând că previn orice manipulare. Potrivit acestor reguli noi, mașinile trebuie să aibă la testele de omologare toate sistemele de economisire de carburant pornite și să folosească același regim de conducere pentru fiecare model.

viewscnt
Afla mai multe despre
emisii co2
wltp
comisia europeană
reguli testare wltp