Normele Euro 5 pentru motociclete - amânate cu 1 an. Pandemia de coronavirus a blocat piața europeană de motociclete

Normele Euro 5 pentru motociclete - amânate cu 1 an. Pandemia de coronavirus a blocat piața europeană de motociclete
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 21 oct 2020

Standardul de emisii Euro 5 va intra în vigoare în 2022, pentru motociclete, potrivit deciziei Parlamentului European, care a decis astfel amânarea acestuia. Pandemia de coronavirus a blocat piața europeană de motociclete, în 2020.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Motocicletele care au standard Euro 3 și care au fost deja fabricate mai pot fi vândute încă un an, ca urmare a votului Parlamentului European, care a pus decizia pe seama pandemiei și a stabilit ca toate termenele stabilite anterior pentru emisiile motocieltelor să fie amânate.

Propunerea adoptată a venit din partea Comisiei Europene, cea mai importantă prevedere fiind cea legată de amânarea intrării în vigoare a normelor Euro 5 la 1 ianuarie 2021, pentru motocicletele nou fabricate.

Dacia a anunțat în premieră prețul modelului electric Spring CITEȘTE ȘI Dacia a anunțat în premieră prețul modelului electric Spring

Piața de motociclete s-a prăbușit pur și simplu în acest an, din cauza pandemiei de coronavirus, existând foarte mulți constructori care au rămas cu stocuri foarte mari de motociclete nevândute, cele mai multe având norme de emisii Euro 4. Acestea ar fi devenit bune de aruncat la gunoi, odată cu 1 ianuarie 2021.

În România, situația pieței de motociclete este una foarte bună, în acest an, în contrast cu restul Europei, înmatriculările înregistrând o creștere de 17 procente, după 9 luni, potrivit datelor APIA. Creșterea are la bază evoluția excelentă din lunile ianuarie și februarie, care au fost urmate apoi de scăderi în perioada de carantină (-59% în aprilie și -13% în mai), după care piața a revenit pe trendul pozitiv în cele patru luni până în septembrie, cu o creștere de 69% în luna a noua. O creștere foarte mare a fost înregistrată însă pe segmentul ATV-urilor, în timp ce pe segmentul scuterelor vânzările au scăzut în acest an cu 12%.

viewscnt
Afla mai multe despre
motociclete euro 5
norme euro 4 si euro 3 amânare
parlamentul european
scutere inmatriculari