Noul CEO al Renault, de la care se așteaptă un plan salvator, anunță primele măsuri, inclusiv pentru Dacia. Anularea unor modele în dezvoltare și introducerea altora noi. "Vom diferenția mai mult Renault de Dacia. Referința Dacia este Citroen!"

Noul CEO al Renault, de la care se așteaptă un plan salvator, anunță primele măsuri, inclusiv pentru Dacia. Anularea unor modele în dezvoltare și introducerea altora noi. "Vom diferenția mai mult Renault de Dacia. Referința Dacia este Citroen!"
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 11 nov 2020

Luca de Meo, noul CEO al Renault, cel de la care se așteaptă un salvator plan de redresare a companiei, a anunțat primele măsuri pe care se pregătește să le aplice, inclusiv în ceea ce privește marca Dacia. Printre acestea se numără anularea unor modele aflate în dezvoltare și introducerea altora noi, care pot genera profit.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Italianul care s-a remarcat în urmă cu 13 ani prin succesul noii generații Fiat 500, apoi prin rezultatele excepționale ale mărcii SEAT, Luca de Meo, dar și printr-o carieră întreagă apreciată unanim de mediul de afaceri, are acum o misiune extrem de dificilă la Renault, unde trebuie să gândească un plan prin care compania să revină pe profit.

SensoDays propune pentru Black Friday 2020 o ofertă Home & Deco practică și adaptată CITEȘTE ȘI SensoDays propune pentru Black Friday 2020 o ofertă Home & Deco practică și adaptată

Dincolo de reducerile de costuri, măsura elementară pe care o aplică orice director atunci când trebuie să dea socoteală acționarilor, Luca de Meo trebuie să regândească întreaga activitate a mărcilor din cadrul Renault Group, astfel încât acestea să facă față noilor provocări: impactul uriaș al covid asupra pieței auto, presiunile imense puse de Europa asupra constructorilor, pentru reducerea emisiilor și electrificarea industriei auto, dar și concurența masivă, în special din partea mărcilor europene.

Transformările orașului: Noua tinerețe a fabricilor vechi sau cum devin acestea spații urbane moderne CITEȘTE ȘI Transformările orașului: Noua tinerețe a fabricilor vechi sau cum devin acestea spații urbane moderne

În toată această ecuație, Dacia pare că are un loc privilegiat, ca urmare a faptului că generează în continuare profit și se bucură de o reputație din ce în ce mai bună din partea clienților.

IULIUS – 20 de ani de experiență în regenerare urbană, cu proiecte de peste un miliard de euro CITEȘTE ȘI IULIUS – 20 de ani de experiență în regenerare urbană, cu proiecte de peste un miliard de euro

Luca de Meo a promis că în luna ianuarie va prezenta planul de redresare, însă până atunci el trebuie să ia măsuri din mers, pentru ca pierderile Renault Group să se diminueze în acest an. În interviul pe care l-a acordat publicației Automotive News, el spune că printre primele măsuri pe care le-a luat de la instalarea sa se numără anularea a 7 – 8 proiecte și reinventarea altora, 5 sau 6, care pot aduce profit.

CITEȘTE ȘI Avantaj Client 8.087 euro TVA inclus pentru Sprinter 314 CDI Furgon, 11 mc, cu tracțiune față. Îndreaptă-te spre reușită!

De Meo a vorbit despre cele trei faze ale redresării, adică resurecție, renovare și revoluție, faze care trebuie să se deruleze simultan, chiar dacă fiecare dintre ele va avea o lungime diferită. Asta presupune investiții în platforme, în organizare, în software și altele. „E ca și cum aș avea în mână un furtun cu apă pentru a stinge un incediu, iar în cealaltă aș avea un creion cu care aș desena un viitor frumos”, spune el.

Dar subliniază filosofia sa de bază: diferențierea mai mare între Dacia și Renault. Asta înseamnă, din punctul de vedere al șefului Renault Group, o repoziționare în sus, pe piață, a mărcii Renault, după modelul care s-a petrecut la PSA Group. „Au devenit mai puternici în segmentul C, unde ai volum și profit simultan”, explică De Meo. În același timp, el spune că vrea să lase Dacia să înflorească, ca un brand de sine stătător și să nu mai tindă către a fi un subbrand al Renault. De Meo mai spune despre Dacia că are potențial și „face bani”, că este ușor de vândut, pentru că propune ceva clar: „prețuri entry în fiecare segment”.

FOTO Ford a anunțat prețul noii versiuni EcoSport Active. Modelul poate fi comandat deja la dealerii din România CITEȘTE ȘI FOTO Ford a anunțat prețul noii versiuni EcoSport Active. Modelul poate fi comandat deja la dealerii din România

În ceea ce privește modelele care au fost modificate, eliminate sau introduse, șeful Renault spune că au fost „reinventate” generațiile următoare ale mașinilor electrice. În plus, a fost adăugate produse de segment C pentru unele stiluri de caroserie „care sunt natural mai înclinate spre prețuri premium, cum sunt SUV-urile sau crossoverele”. În același timp au fost „omorâte” declinări ale unor modele mici, în segmente care nu generează profit.

Luca de Meo a explicat și care este sensul reorganizării pe branduri a companiei. „Știu beneficiile așezării unui tricou de o anumită culoare pe oameni. Creează un sens de apartenență”, a explicat el făcând referire la experiența căpătată în VW Group. Iar la acest capitol a făcut referire din nou la grupul PSA, folosindu-se de conceptul de standarde: Peugeot este referința pentru Renault, iar Citroen, pentru Dacia.

De Meo a vorbit și despre intențiile sale de a face din uzina din Flins, Franța, un loc unde ar putea fi reconvertite vehiculele electrice, prin reciclarea bateriei și dotarea cu noi baterii, economisind „mii de euro” la o baterie.

Marca Renault, miza centrală a companiei, are, în viziunea lui De Meo o problemă comună, stând între zona premium și cea de buget. Din acest motiv vrea să reinventeze Renault și să-l facă mai modern, cu o propunere distinctivă pentru piață. Se gândește inclusiv la când și cum se va întoarce Renault, „într-o zi”, în China.

Cât despre vânzările de mașini Dacia sub marca Renault, directorul grupului francez spune că are sens să lanseze Dacia și pe alte piețe, acolo unde există spațiu „sub” Renault. „Dacă putem muta Renault în segmentul C, avem spațiu pentru Dacia”. Și mai spune că noua generație a Sandero și Logan aduce o versiune low-specs a platformei B cu care pot fi atacate multe piețe. „Pentru următoarea generație a Dacia avem nevoie de o abordare modulară, cu care să începi de la specificațiile ieftine și te poți duce în sus la specificațiile înalte”.

viewscnt
Afla mai multe despre
luca de meo
renault
ceo renault
dacia