Noul șef al Skoda dă explicații cehilor: „Nu vom fi noua Dacia”

Noul șef al Skoda dă explicații cehilor: „Nu vom fi noua Dacia”
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 5 sep 2020

Procesul de transformare a mărcii cehe Skoda, parte a grupului Volkwagen, într-un brand mai accesibil, low-cost, despre care s-a tot discutat în ultimul an, generează o nouă reacție a unui șef al acestei mărci.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Thomas Schafer, noul CEO al Skoda, instalat după plecarea misterioasă a lui Bernhard Maier, a ținut să explice că Skoda nu va deveni o marcă ieftină, într-un interviu acordat publicației cehe Hospodarske Noviny. Thomas Schafer este proaspăt instalat la cârma constructorului Skoda, după ce Bernhard Maier, cel care a adus marca pe culmile succesului, a fost îndepărtat pe neașteptate. Zvonurile vorbesc despre un conflict generat chiar de o posibilă repoziționare a mărcii, însă ce este cert este faptul că grupul VW a trecut printr-o puternică reorganizare la nivel de management, în ultimele două luni.

Subiectul transformării Skoda într-o marcă low-cost a fost declanșat în urmă cu aproximativ un an, când Herbert Diess, CEO al grupului VW, a vorbit despre o reașezare a mărcilor în grup, cu un rol mai puternic pentru Skoda pe segmentele entry-level.

La scurt timp, fostul CEO, Maier, a replicat spunând că Skoda stă bine unde este și nu se va schimba. Acum, este rândul noului CEO să ia aceeași poziție. Schafer, venit din Africa de Sud, unde a condus operațiunile VW în regiune, spune că Skoda este „una dintre puținele mărci care au obținut profit în prima jumătate a anului, în ciuda crizei din cauzate de covid-19”, însă el subliniază că performanța s-a datorat în special segmentelor inferioare. El lasă să se înțeleagă că noua strategie a mărcii țintește alți clienți: „Trebuie să ajungem la cei care caută mașini mai accesibile, iar un raport bun calitate/preț este important pentru ei, ceea ce ar putea aduce mai mulți clienți către marcă ", a explicat Schafer jurnaliștilor cehi. El a făcut referire în explicațiile sale la abordarea mărcii din India, unde a fost dezvoltat un SUV ieftin. „Trebuie să folosim o astfel de rețetă și pe celelalte piețe ale noastre”.

VIDEO & FOTO Prima confirmare oficială a lansărilor Sandero și Logan, plus un al treilea model. Dacia dezvăluie cum arată farurile noilor modele și ziua premierei CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Prima confirmare oficială a lansărilor Sandero și Logan, plus un al treilea model. Dacia dezvăluie cum arată farurile noilor modele și ziua premierei

Cu toate acestea, Schäfer neagă orice speculație potrivit căreia marca Skoda ar trebui să devină un producător de mașini ieftine. "Nu vom fi noua Dacia”, spune Schafer, care face referire la declarațiile lui Herbert Diess, care a spus că marca cehă trebuie să fie mai agresivă în segmentele inferioare. „Nu înseamnă că părăsim pozițiile cucerite. Nu înseamnă că ar trebui să construim doar mașini ieftine de acum înainte”, a mai spus șeful Skoda, în primul său interviu de la preluarea funcției.

Poziția lui Thomas Schafer ar fi destinată în special dealerilor acestei mărci, nemulțumiți că produsele lor ar putea fi percepute ca low cost, iar marjele încasate s-ar diminua, odată cu atractivitatea mărcii.

ULTIMA ORĂ Renault anunță o reorganizare a companiei în jurul mărcilor. Dacia are un nou șef și va avea autonomie organizațională CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Renault anunță o reorganizare a companiei în jurul mărcilor. Dacia are un nou șef și va avea autonomie organizațională

Schafer a mai dezvăluit că a fost decisă continuarea producției unei versiuni wagon a modelului Fabia, deși inițial se renunțase la aceasta. Modelul ar fi destinat familiilor mici și flotelor de companii.

Skoda tocmai a prezentat primul său model electric dezvoltat pe platforma MEB a grupului, un SUV modern, botezat Enyaq.

Skoda și-a atras antipatiile colegilor din grupul Volkswagen după ce modelele din clasele superioare, Octavia și Superb, au început să concureze modele ale VW, mai ales pe piața din Germani. Acolo, VW Jetta a fost scos de pe piață definitiv, în timp ce Octavia a devenit noua vedetă a segmentului sedanurilor compacte.

viewscnt
Afla mai multe despre
skoda
masini low-cost
thomas schafer