O navă cu 22 de marinari români la bord a fost reținută în Franța pentru neplata salariilor și pentru lipsa condițiilor de muncă și viață

O navă cu 22 de marinari români la bord a fost reținută în Franța pentru neplata salariilor și pentru lipsa condițiilor de muncă și viață
Profit.ro
Profit.ro
scris 7 iul 2018

O navă sub pavilion Panama, cu 22 de navigatori români la bord, a fost reținută în Franța pentru neplata salariilor și pentru lipsa condițiilor de viață și de muncă. Armatorii navei fac demersuri pentru plata salariilor și repatrierea echipajului.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Sindicatul Liber al Navigatorilor (SLN) a anunțat că nava St Elias sub pavilion Panama a fost reținută în portul Lorient din Franța pe motiv că la bord sunt încălcate condițiile convenției MLC 2006. La bord sunt 22 de navigatori români care au reclamat mai multe luni de neplată și lipsa condițiilor de muncă și viață la bord. În data de 2 iulie nava a fost inspectată de Port State Control și de Inspectorul ITF din Franța, iar în urma controlului nava a fost reținută, scrie News.ro.

“Conform cu surse apropiate navigatorilor de la bord, condițiile de muncă și viață la bord sunt inumane și inacceptabile. Armatorii navei acum fac demersuri rapide pentru plata salariilor și repatrierea echipajului impuse de autorități în urma plângerilor navigatorilor de la bord și îndreptarea problemelor găsite la bord. Mai sunt navigatori români debarcați care au de primit sume de bani promise că vor fi plătite imediat ce vor ajunge acasă, promisiuni neonorate însă până la această dată”, au precizat reprezentanții Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Airbus și-a îmbunătățit estimările privind evoluția flotei mondiale de avioane în următorii 20 de ani. Va fi nevoie de 540.000 noi piloți CITEȘTE ȘI Airbus și-a îmbunătățit estimările privind evoluția flotei mondiale de avioane în următorii 20 de ani. Va fi nevoie de 540.000 noi piloți

ITF Franța colaborează cu Sindicatul Liber al Navigatorilor și ITF România pentru rezolvarea tuturor problemelor de neplată a navigatorilor, în măsura în care aceștia pun la dispoziție documentele necesare care să ateste sumele de bani care sunt de primit, a precizat sursa citată. SLN a menționat că la această navă navigatorii de la bord au înlocuit alți navigatori care au fost debarcați fără plata salariilor la zi.

Sindicatul Liber al Navigatorilor atrage atentia personalului navigant român că ar trebui evitate navele cu probleme de neplată. În caz de neplată a salariilor pentru o perioadă care depășește  două luni, navigatorii trebuie să se adreseze organizațiilor din care fac parte sau să facă plângere la administrația pavilionului navei și clubul de asigurare al navei, în conformitate cu prevederile convenției MLC 2006. Asigurarea acoperă cel mult patru luni salariu neplătit și costul cu repatrierea navigatorilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
nava
franta
echipaj
panama