O nouă încercare de eliberare a trotuarelor de automobile parcate - prin majorarea sancțiunilor

O nouă încercare de eliberare a trotuarelor de automobile parcate - prin majorarea sancțiunilor
Profit.ro
Profit.ro
scris 25 iun 2021

Ocuparea trotuarelor cu vehicule, care nu asigură pentru pietoni lățimea minimă de cel puțin un metru a trotuarului, prevăzută de lege, va fi sancționată cu amendă prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni și 6 puncte de penalizare, prevede un proiect legislativ susținut de parlamentarii actualei coaliții guvernamentale.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

De ce este important: Codul Rutier prevede că este interzisă ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar când aceasta este permisă, conform indicatoarelor sau marcajelor, lățimea minima a trotuarului lăsat la dispoziția pietonilor trebuie să fie de cel puțin un metru. Tot Codul Rutier stabilește că staționarea neregulamentară a unui vehicul va fi sancționată cu 3 puncte de penalizare.

De asemenea interesant: După cum a relatat Profit.ro la data respectivă, în 2016, a fost inițiat un proiect legislativ care propunea iterzicerea paracării autovehiculelor pe trotuar dacă nu sunt asigurați 2 metri pentru pietoni. Guvernul Cioloș nu a susținut o astfel de idee, arătând că măsura ar îngreuna traficul rutier, iar construcțiile din anii ’80 nu ar permite astfel de trotuare.

Dacia are un nou designer șef, după ce a rămas rapid fără \ CITEȘTE ȘI Dacia are un nou designer șef, după ce a rămas rapid fără "creier". Noul designer îl depășește însă în performanțe

Autorii noului proiect arată însă acum că, în condițiile creșterii numărului de vehicule de la an la an, se ajunge tot mai frecvent la ”soluţii „informale” pentru parcare, în fapt de-a dreptul ilegale/abuzive, vehiculele fiind parcate pe trotuare, piste pentrubicicliști, pe spaţii verzi etc.”, fără respectarea condiției de păstrare a distanței minime de 1 metru.

Inițiatorii mai arată că în alte state europene există sancțiuni mai drastice pentru astfel de fenomene.

”De exemplu, în Codul Rutier al Franței este prevăzut că staționările și parcările pe trotuare sunt considerate parcări „foarte obstructive” și sunt sancționate cu amenda de 135 Euro (classe 4) sau 375 Euro în cazul în care amenda este majorată. De asemenea, agenții rutieri pot dispune prin ordonanță imobilizarea sau ridicarea vehiculelor”, arată autorii proiectului.

ULTIMA ORĂ Dinamo și-a cerut azi intrarea în insolvență la Tribunalul București, cu termen de soluționare neobișnuit de rapid, în următoarea zi lucrătoare - luni CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dinamo și-a cerut azi intrarea în insolvență la Tribunalul București, cu termen de soluționare neobișnuit de rapid, în următoarea zi lucrătoare - luni

Prin urmare, aceștia propun înăsprirea sancțiunii actuale din Codul Rutiter, care menționează doar 3 puncte de penalizare pentru staționarea neregulamentară.

Astfel, încălcarea prevederilor privind interzicerea ocupării trotuarelor cu vehicule imobilizate atunci când nu este asigurată lățimea minimă de cel puțin un metru a trotuarului lăsat la dispoziția pietonilor va fi sancționată cu 6 puncte de penalizare și amendă prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni.

CONFIRMARE Medicii și profesorii vor putea închiria locuințe ANL indiferent de vârstă. Prețul de vânzare al locuințelor, modificat CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Medicii și profesorii vor putea închiria locuințe ANL indiferent de vârstă. Prețul de vânzare al locuințelor, modificat

Clasa a IV-a de sancțiuni include de la 9 până la 20 puncte-amendă.

Un punct-amendă reprezintă valoric 10% din salariul minim brut pe economie, dar Guvernul a înghețat valoarea acestuia la 145 lei pânp la finele acestui an.

viewscnt
Afla mai multe despre
trotuar
distanta
minim
metru
automobil
parca
proiect