O nouă scumpire pentru Dacia Spring: 3.300 de euro în plus, în doar un an. La cât a ajuns acum prețul pentru modelul lansat cu „sub 20.000 de euro”.

O nouă scumpire pentru Dacia Spring: 3.300 de euro în plus, în doar un an. La cât a ajuns acum prețul pentru modelul lansat cu „sub 20.000 de euro”.
scris 22 iun 2022

Dacia folosește cea mai agresivă armă de vânzări - creșterea prețului - într-un context extrem de favorabil, pentru a specula cererea extraordinar de mare pentru modelul electric Spring.

Automobilul electric Dacia Spring, unul dintre cele mai cerute vehicule electrice din Europa, a înregistrat cea mai agresivă creștere de prețuri consemnată la un autoturism în primul an de lansare. Mașina produsă în China și vândut sub marca Dacia are acum un preț mai mare cu 4.500 de euro, la doar un an de la lansare, pe fondul unei cereri foarte mari și al imposibilității uzinei de a livra mai multe produse. Ultima scumpire, din luna aceasta, a adus încă 500 de euro la prețul de bază al mașinii, care a ajuns în acest moment la 21.400 de euro, după ce, în urmă cu un an, era lansată cu prețul de 18.100 de euro, relevă date analizate de Profit.ro.

VIDEO PROFIT NEWS TV Poveștile Bursei – Curaj de 1,1 miliarde de lei. Cum au reușit doi bancheri să ajungă printre cei mai mari dezvoltatori de pe piața locală CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Poveștile Bursei – Curaj de 1,1 miliarde de lei. Cum au reușit doi bancheri să ajungă printre cei mai mari dezvoltatori de pe piața locală

Dacia Spring a fost vândută într-un volum de 27.800 de exemplare în 2021, iar în acest an, pe primele cinci luni, a înregistrat deja 16.000 de unități vândute, ceea ce ridică volumul vânzărilor la aproape 44.000 de unități.

Prețurile Spring au cunoscut modificări și pe unele din piețele din Europa, chiar dacă nu pe toate. în Germania, Spring costă 22.550 de euro, mașina înregistrând prima creștere de preț de pe această piață, de la lansare, în timp ce în Franța prețul a crescut la 19.800 de euro, dar rămâne sub pragul de 20.000 de euro. Să precizăm însă că aici, ca și pe multe alte piețe, este disponibilă versiunea entry, cu mai puține dotări. Și pe alte piețe prețul a rămas în zona de lansare, sub pragul psihologic. De exemplu, în Polonia, prețul este de 19.700 de euro, iar în Slovacia este de 19.000 de euro.

Volkswagen vrea să producă 130.000 de ID.Buzz pe an CITEȘTE ȘI Volkswagen vrea să producă 130.000 de ID.Buzz pe an

În Italia este disponibilă a treia versiune, în premieră, care se cheamă Business și costă cu doar 50 de euro în plus față de versiunea entry, numită Essential, și care are prețul de 21.000 de euro.

Practic, în România compania are sprijinul subvenției din Programul Rabla, care urcă până la 51.000 de lei și forțează astfel piața să plătească unul dintre cele mai mari prețuri din Europa. Dacia a anunțat, la momentul lansării modelului Spring, că prețul va fi „sub 20.000 de euro”.

Spring a fost lansat în România la 18.100 de euro în cea mai scumpă configurație (Comfort Plus), spre deosebire de alte țări, unde a fost disponibilă de la bun început și versiunea entry-level. Prima scumpire, de 1000 de euro, a venit la finalul anului trecut, iar în februarie prețul a crescut din nou, la 19.600 de euro. În aprilie, Spring a ajuns la 20.300 euro, iar în mai scumpirea a adăugat alte 600 de euro. Ultima scumpire a adăugat la prețul Spring încă 500 de euro, diferența de preț fiind echivalentă cu un avans pe care clienții ar trebui să-l plătească la achiziția în leasing.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia spring comenzi
vanzari spring romania
dacia vanzari
pret dacia spring