Oficial Renault: Dacia nu va deveni electrică mai devreme de 2026 - 2028. Strategia pregătită pentru electrificarea mărcii Dacia

Oficial Renault: Dacia nu va deveni electrică mai devreme de 2026 - 2028. Strategia pregătită pentru electrificarea mărcii Dacia
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 26 iul 2021

Dacia nu va fi electrică înainte de 2026 – 2028, potrivit lui Philippe Brunet, senior vicepreședinte al Renault, responsabil pentru propulsii cu combustie și electrice, care a explicat într-o întâlnire cu mai mulți jurnaliști din România, Bulgaria și Italia care este strategia grupului Renault în privința electrificării mărcii Dacia.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Costurile bateriilor și al celorlalte componente vor ține marca Dacia departe de tehnologia propulsiei electrice, în următorii ani, însă noile reglementări europene vor forța compania franceză să transforme și Dacia în marcă electrică, până la final, după cum a explicat într-o întâlnire cu presa Phillippe Brunet, senior vicepreședinte al Renault.

Digitalizarea a devenit o prioritate și pe piața imobiliară. Sectorul proptech este propulsat de pandemie CITEȘTE ȘI Digitalizarea a devenit o prioritate și pe piața imobiliară. Sectorul proptech este propulsat de pandemie

„Dacia nu va fi electrică în următorii cinci ani”, a spus oficialul Renault, care a explicat că va trebui ca prețul bateriilor să coboare sub 100 de dolari pe kWh, pentru ca acestea să devină accesibile pentru o mașină Dacia. Modelul Spring este într-o situație diferită, metoda prin care Renault a reușit să ajungă la un preț scăzut fiind direct legată de relația cu China, însă oficialul Renault a lăsat să se înțeleagă că această situație nu se va mai repeta. „Nu vom putea aduce pe piață mașini electrice cu preț redus, cu excepția unor cazuri specifice, cum este Dacia Spring”, a mai explicat Brunet.

El a spus că în acest moment toate mașinile electrice ale grupului Renault vor fi fabricate în Franța. „Vom produce 400.000 de mașini electrice pe an, ceea ce ar trebui să fie suficient. Când piața va cere mai mult, după 2025 – 2028, vom lua în considerare să producem și în altă parte în Europa, dar deocamdată nu avem niciun plan în acest sens.”

Dacia se va mulțumi cu tehnologia hibrid, într-o primă fază. „Motoarele hibrid sunt un compromis bun cu un preț accesibil și emisii reduse”, a spus Philippe Brunet.

Volvo cumpără toate operațiunile de producție și vânzări din China, de la Geely CITEȘTE ȘI Volvo cumpără toate operațiunile de producție și vânzări din China, de la Geely

Ulterior, când prețurile tehnologiei vor scădea, „vom fi capabili să oferim vehicule precum Lodgy cu o autonomie decentă, cu o mărime decentă”, a mai explicat cel care coordonează activitățile de dezvoltare a motorizărilor în cadrul Renault Group. Referirea la Lodgy nu este întâmplătoare, pentru că Dacia va prezenta peste doar o lună, noul său model MPV, care va înlocui actualul Lodgy. Acest model, care urmează să stea pe piață până în 2029, va fi primul model cu propulsie hibridă al mărcii Dacia și ar putea fi și primul care va primi un motor electric, ulterior, la jumătatea vieții, în 2026.

Dacia a lansat anul acesta pe piață modelul Spring, care a fost dezvoltat pentru marca Renault, pe piața din China, la un cost redus. Pentru a face față legislației europene, mașina a avut nevoie de o serie de modificări în ceea ce privește siguranța, care au ridicat prețul de producție. Deși Renault nu a dezvăluit informații în acest sens, este posibil ca Spring să nu genereze profit companiei, dar să contribuie semnificativ la menținerea emisiilor de CO2 ale grupului în limitele impuse de UE.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia electrica
philippe brunet
lodgy 2022