Peugeot marchează 25 de milioane de „city cars”, în 50 de ani de producție, odată cu trecerea la propulsia electrică

Peugeot marchează 25 de milioane de „city cars”, în 50 de ani de producție, odată cu trecerea la propulsia electrică
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 22 mar 2022

Peugeot marchează o sărbătoare dublă pentru modelul 208 și pentru seria de automobile de oraș. Marca franceză, care astăzi face parte dintr-un grup multinațional, a produs 25 de milioane de exemplare în anul în care sărbătorește 50 de ani de la primul model city car.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Peugeot a lansat deja primul 208 electric, sub numele e-208, și a reușit performanța să producă peste 25 de milioane de automobile din segmentele A și B, așa numitele city car, la 50 de ani de la lansarea primului astfel de model, Peugeot 104, în 1972.

A fost nevoie de 10 generații de automobile pentru ca tehnologia de propulsie a automobilelor produse de Peugeot să treacă printr-o schimbare atât de radicală: înlocuirea motoarelor cu combustie cu unele electrice. Prima generație de mașini de oraș a fost 104, dar primul model din seria 200 a fost 205, lansat în 1983, acum aproape 40 de ani. Avea numai 3,70 metri și a contribuit decisiv la ieșirea companiei dintr-o situație financiară dificilă. Au fost produse nu mai puțin de 5,27 milioane de unități, timp de 15 ani, o durată de viață greu de imaginat astăzi. Modelul următor, 206, a avut și el o viață lungă: 14 ani, cu 8,33 de milioane de unități produse, fiind și cel mai vândut automobil francez din istorie. A treia generație, 207, a fost mai puțin populară, cu „numai” 2,57 milioane de unități, pe parcursul a 8 ani. Deja mașina depășise 4 metri lungime și intrase în segmentul B. Prima generație 208 a marcat intrarea mărcii și a seriei 200 în era modernă. Au fost vândute 2,15 milioane de exemplar, în 8 ani de producție. În urmă cu doi ani, decizia companiei de a nu mai schimba numele modelului a condus la lansarea noului 208, în același timp primul care primește propulsia electrică. Până acum, în doar trei ani, au fost vândute 777.410 unități.

INFOGRAFIC Europa continuă să piardă teren pe piața de autoturisme. Dacia reușește să crească și să-și majoreze cota de piață CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Europa continuă să piardă teren pe piața de autoturisme. Dacia reușește să crească și să-și majoreze cota de piață

Cealaltă serie de city car, 100, a fost cea care a deschis drumul, iar după 104, care s-a vândut în 1,6 milioane de exemplare, în 16 ani, a urmat 106, în 1991, timp de 12 ani. Acest model a avut și prima propulsie electrică experimentală, fără succes, din păcate. Succesul său a fost indiscutabil: 2,8 milioane de exemplare produse. Apărut într-un moment în care mașinile foarte mici nu mai erau atractive, 107 s-a produs timp de 9 ani, în 819.062 exemplare. Cea mai recentă generație, care ar putea fi și ultima din această serie, este 108, lansat în 2014. S-a fabricat în 427.968 exemplare și nu se știe câte vor mai fi produse până la încheierea ciclului de viață. 

viewscnt
Afla mai multe despre
peugeot 208
peugeot 108
peugeot city car
peugeot electric