Piața auto din Europa, în declin, cu o lună înainte de finalul anului, la fel și cea din România. Dacia a avut creștere puternică în noiembrie, în contrast cu restul mărcilor

Piața auto din Europa, în declin, cu o lună înainte de finalul anului, la fel și cea din România. Dacia a avut creștere puternică în noiembrie, în contrast cu restul mărcilor
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 15 dec 2018

Penultima lună din an nu aduce nimic bun pe piața de autoturisme din Europa, unde România nu face notă discordantă, cu o scădere care depășește media europeană. Singura veste bună este de la Dacia, care a intrat în plutonul mărcilor care au depășit era WLTP și crește substanțial.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Înmatriculările de autoturisme din Europa au scăzut cu 8 procente în noiembrie, comparativ cu anul trecut, majoritatea țărilor din UE aflându-se în această situație, din cauza crizei WLTP. Cele mai mari cini piețe sunt și ele în această situație, fiind a treia lună consecutivă cu declin. Germania a avut 10 procente scădere, Franța, -4,7%, Marea Britanie, -3%, iar Italia, -6,3%. România a înregistrat cu 10,8% mai puține autoturisme înmatriculate în luna noiembrie, depășind, astfel, media europeană.

Sunt și țări cu creștere, în general țările mici, dar se remarcă Polonia, care a trecut pe creștere, +2,1%, o piață mare de autoturisme care și la criza precedentă a reușit, cumva, să se strecoare fără recesiune. În total, în UE au fost înmatriculate în noiembrie 1,12 milioane de autoturisme, față de 1,2 milioane anul trecut.

Nissan intenționează să-și retragă profitul din subsidiara din China, peste 1 miliard de dolari. Compania dezminte că plănuiește să cumpere acțiuni Renault CITEȘTE ȘI Nissan intenționează să-și retragă profitul din subsidiara din China, peste 1 miliard de dolari. Compania dezminte că plănuiește să cumpere acțiuni Renault

Pe intervalul ianuarie - noiembrie, piața și-a mai păstrat doar o creștere simbolică, 0,8%, cu 14,1 milioane de autoturisme. Cele emia multe dintr piețe sunt încă în avans față de anul trecut, dar țări mari, Italia sau Marea Britanie, vor încheia anul pe minus.

România se numără printre piețele cu creștere anul acesta, avansul din primele 8 luni fiind foarte important. Au fost înmatriculate, din ianuarie până acum, 121.634 autoturisme, față de 98.116, ceea ce înseamnă un plus de 24%.

Situația mărcilor auto din piață este și ea afectată în continuare de regimul de testare WLTP, astfel că, începând cu liderul pieței, VW Group, care are minus pe Volkswagen (-3,6%) și Audi, dar și PSA Group (-5,8%) sau Renault (-28,4%), aproape toate au înmatriculări mai mici decât anul trecut. Dacia este una dintre excepții, marca românească intrând din nou în zona pozitivă, cu 15,1% creștere în noiembrie, respectiv 44.317 unități înmatriculate.

Pe întreg anul, Dacia are o creștre de 13,5%, cu 479.768 unități, ceea ce înseamnă că este foarte posibil ca marca Dacia să depășească în premieră, 500.000 de autoturisme înmatriculate în UE într-un an.

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto
dacia
vw
inmatriculari