Piața auto din România a continuat să crească și în iunie, față de lunile anterioare. În premieră, un automobil electric în top 20 al celor mai vândute mașini

Piața auto din România a continuat să crească și în iunie, față de lunile anterioare. În premieră, un automobil electric în top 20 al celor mai vândute mașini
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 4 iul 2020

Înmatriculările de autoturisme din luna iunie, publicate de MAI - DRPCIV, arată că impactul conavirus asupra pieței auto din România rămâne redus, în comparație cu țările din vestul Europei. Un total de peste 10.000 de autoturisme înmatriculate, cu mai puțin de 30% scădere față de anul trecut, poate fi considerat un succes al pieței locale.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Românii au cumpărat și înmatriculat în luna iunie 10.161 de autoturisme, cu 27,84% mai puține față de anul trecut în aceeași perioadă, astfel că sunt șanse tot mai mult să constatăm că piața locală de mașini a trecut cu brio peste marea criză a pandemiei. Mai mult, pierderile din prima jumătate ar putea f irecuperate în celelalte luni, până la finalul anului.

Chiar dacă toate mărcile au înregistrat rezultate cu minus (cu mici excepții nesemnificative, ale unor mărci cu volume infime) ceea ce este cel mai important este faptul că mai mulți jucători din piață au scăderi mici, de o singură cifră. Este cazul și celor de la Dacia, cea mai importantă marcă de pe piață, care a raportat 3.600 de unități înmatriculate, cu o scădere de numai 4,59%. Rezultatul este influențat și de contractul pe care producătorul român l-a semnat cu MAI, fiind posibil ca o parte din lotul uriaș de 6.700 de vehicule să fi fost deja livrate și înmatriculate. De asemenea, cifre mici ale scăderilor au fost raportate și în cazul Hyundai (700 de autoturisme, -3,18%) și Mercedes-Benz (277 unități, 6,42%). La polul opus, cele mai afectate mărci de volum, cu cele mai mari scăderi, au fost SEAT (-68,49%), BMW (-68,07%), Opel (-66,12%), Citroen (-57,38%), dar mai ales Ford (52,48%), care înregistrează un declin important, cu peste 500 de vehicule mai puține înmatriculate, comparativ cu iuie 2019 (507 față de 1067).

Cele mai bune rezultate, din punct de vedere al volumelor, au fost înregistrate de Renault (808 autoturisme), Hyundai, Toyota (650) șși Volkswagen (620).

Pe întreg anul, după șase luni, situația nu este nici pe departe roz, dar arată mult mai bine decât în alte țări din UE, unul dintre motive fiind dat de faptul că showroom-urile de mașini noi nu au fost închise, așa cum s-a întâmplat în marile piețe din vest, iar românii au continuat să cumpere mașini, în pofida restricțiilor de trafic. În total, au fost înmatriculate 49.616 autoturisme, cu 30,72% mai puține, și avem în acest moment mărci care au reușit să traverseze această perioadă cu creștere. Hyundai este fără îndoială performera pieței auto din România, cu 3,19% avans față de anul trecut, la un volum de 3.494 de unități înmatriculate. Alte mărci, precum Toyota (2.826, -3,25%) sau Kia (1095, -0,27%) au scăderi minore, care ar putea fi recuperate fără probleme în a doua jumătate a anului.

Fără subvenții, Dacia nu reușește să iasă din criză în Spania. Piața auto iberică are a patra lună de scădere CITEȘTE ȘI Fără subvenții, Dacia nu reușește să iasă din criză în Spania. Piața auto iberică are a patra lună de scădere

Dacia încheie primul semestru cu 14.573 de unități înmatriculate, adică o scădere de 31,83%, mult mai bună decât cele de peste 50% pe care le înregistrează în Germania, Italia sau Spania. Cealaltă companie care produce autoturisme în România, Ford, încă se luptă cu impactul blocajelor, având un declin de 49,76% pe intervalul ianuarie - iunie. Cel mai probabil, un contract cu statul româna ar putea susține o revenire a vânzărilor acestei firme, similar cu Dacia.

Cele mai vândute modele în luna iunie, potrivit datelor DRPCIV, pe baza înmatriculărilor, au fost Dacia Logan, Dacia Sandero și Dacia Duster, ca de obicei, urmate de Renault Clio, Nissan Qashqai și Hyundai Kona. Lipsesc din partea superioară a clasamentului modele populare: Skoda Octavia, abia pe locul 19, sau VW Golf, pe locul 16. Cele două modele Ford produse la Craiova, Puma și Ecosport,  s-au situat pe 12 și, respectiv, 17.

În același timp, este absolut remarcabil faptul că un autoturism electric, Renault Zoe, a reușit să urce în top 20 al celor mai vândute modele din România.

Top 20 cele mai vândute modele în iunie 2020

Top 20 cele mai vândute modele în iunie 2020

O veste oarecum bună vine și de pe segmentul de vehicule second-hand importate, acolo unde volumul a scăzut cu 21%, la 26.552 unități, având un rezultat pe șase luni de 181.493 autoturisme rulate introduse în țară, cu 16,63% mai puține față de anul trecut.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari auto
masini
piata auto
dacia
vanzari masini
hyndai
renault zoe vanzari romania