Porsche, creștere a cifrei de afaceri și a profitului, după trei trimestre, în ciuda scăderilor masive din septembrie și a eliminării motoarelor diesel

Porsche, creștere a cifrei de afaceri și a profitului, după trei trimestre, în ciuda scăderilor masive din septembrie și a eliminării motoarelor diesel
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 31 oct 2018

Constructorul de mașini sport Porsche AG, deținut integral de Volkswagen AG, a anunțat că, după trei trimestre, cifrele sunt pozitive în ceea ce privește profitul operațional, cifra de afaceri, livrările și numărul de angajați, comparativ cu anul trecut.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Profitul operațional, comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent, a crescut cu aproximativ 11%, până la 3,3 miliarde de euro, iar cifra de afaceri a înregistrat o creștere de 12%, atingând 19,1 miliarde de euro. Rentabilitatea vânzărilor a fost de 17,4%. Livrările au crescut cu 6%, 196.562 de vehicule ajungând la clienții din întreaga lume până la sfârșitul lunii septembrie. Echipa Porsche a crescut cu aproximativ 8%, numărând în prezent 31.753 de angajați.

Comunicatul Porsche nu spune nimic despre luna septembrie, o lună care a generat coșmaruri tuturor constructorilor de automobile din Europa, din cauza introducerii standardelor WLTP. Porsche a fost afectată de scăderi masive, în Europa, compania numărându-se printre primele mărci care au decis să elimine din gama proprie motoarele diesel.

FOTO Primele 20 de autobuze Euro 6 de la Otokar au ajuns în București. Când vor ieși în trafic CITEȘTE ȘI FOTO Primele 20 de autobuze Euro 6 de la Otokar au ajuns în București. Când vor ieși în trafic

În Europa, Porsche a înregistrat o scădere de 66,7%, în septembrie, fiind înmatriculate cu 4.103 autoturisme mai puțin decât în 2017. Pe piața de origine, Germania, scăderea afost chiar mai mare, 75,5%, fiind înmatriculate doar 473 de autoturisme Porsche. Anterior, în august, febra WLTP adusese o creștere de 88,3% mărcii, în Europa, fiind înmatriculate 7.538 vehicule, cu 3.535 mai multe decât în anul anterior. La finalul celor două luni de haos, Porsche a rămas cu o pierdere de circa 600 de autoturisme, care nu au influențat însă evoluția pe întreg anul.

„Panamera și modelul nostru emblematic, 911, s-au bucurat de o creștere semnificativă a cererii”, spune Oliver Blume, CEO Porsche AG. „În spatele tuturor acestor realizări se află echipa noastră extraordinară, care se îndreaptă spre un nivel record de 32.000 de angajați. Aproximativ un sfert din cele 1.200 de locuri de muncă create pentru prima noastră mașină sport pur electrică, Taycan, au fost deja ocupate. Acum, după ce Consiliul de Supraveghere a dat undă verde pentru Taycan Cross Turismo – versiunea de serie a celui de-al doilea model sport electric Porsche – intenționăm să recrutăm încă 300 de persoane”, a mai spus Blume.

Conform lui Lutz Meschke, Vicepreședinte al Consiliului Director și Membru în Consiliul Director, Responsabil de Finanțe și IT în cadrul Porsche, rezultatul pentru cel de-al treilea trimestru se datorează, în special, mixului de produse și volumului crescut. Un impact negativ l-au avut fluctuațiile nefavorabile ale cursului valutar și investițiile mari în electrificare, precum și dezvoltarea unor noi domenii de activitate.

„Acest rezultat ne oferă un avantaj pentru sprintul de la sfârșitul anului, care va fi o provocare pentru noi”, spune Meschke. „Pe lângă incertitudinile economice și politice, trebuie să ne acomodăm și la trecerea la noul ciclu de testare WLTP și la filtrele de particule pentru benzină, dar și să ne luăm rămas bun de la motoarele diesel”. Noua legislație privind emisiile a intrat în vigoare în Europa începând cu 1 septembrie. În cadrul acestei tranziții, noile modele vor fi introduse eșalonat, ducând la o limitare temporară a gamei de produse.

Porsche a înregistrat o creștere deosebit de puternică a livrărilor din Europa în primele nouă luni ale anului 2018, de 9%, până la 66.551 unități. Per total, constructorul de mașini sport și-a majorat livrările cu 6%, ajungând la 196.562 de vehicule. Numai în Germania, livrările au crescut cu 13%, ajungând la 24.709 unități. Creșterea în China, cea mai mare piață unică a Porsche, a fost, de asemenea, de 4%, cu 56.254 de vehicule livrate.

Din întreaga gamă de modele, Panamera a înregistrat cea mai mare creștere procentuală: până la sfârșitul lunii septembrie, livrările mașinii sport cu patru uși crescuseră cu 60%. În Europa, peste 60% din aceste vehicule au fost echipate cu sistem de propulsie hybrid plug-in. De asemenea, linia de modele 911 a înregistrat o creștere de două cifre – 19%. Modelul cu cel mai mare volum de livrări rămâne Macan, cu 68.050 de unități livrate, urmat de Cayenne, cu 49.715 unități.

Porsche se așteaptă ca livrările totale pentru întreg anul 2018 să ajungă din nou la nivelul record din anul precedent; în 2017, constructorul de mașini sport a livrat clienților 246.375 de vehicule. În ciuda provocărilor majore din trimestrul al patrulea, compania se așteaptă la o creștere a cifrei de afaceri pentru anul fiscal 2018, comparativ cu anul precedent, datorită îmbunătățirii mixului de produse. Scopul este de a obține un profit operațional stabil în comparație cu anul precedent. Obiectivul strategic privind o rentabilitate operațională a vânzărilor de 15% rămâne neschimbat.

viewscnt
Afla mai multe despre
porsche
piata auto
vanzari porsche