Pregătiri pentru noul aeroport al Capitalei și autostrada Comarnic-Brașov

Pregătiri pentru noul aeroport al Capitalei și autostrada Comarnic-Brașov
scris 23 iul 2018

Studiul de fezabilitate pentru construirea Aeroportului București Sud are ca termen de finalizare mijlocul anului viitor, a anunțat luni premierul Viorica Dăncilă. Totodată, potrivit premierului, în septembrie ar trebui organizată și licitația pentru autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov, deși Guvernul nu a aprobat încă nici realizarea studiului de fundamentare pentru autostrada Ploiești-Brașov.

Tot premierul Dăncilă anunțase, la finele lunii trecute, intenția de a realiza în regim de parteneriat public-privat alte 8 obiective de investiții, printre care un aeroport în sudul Bucureștiului, pe lângă finalizarea canalului Siret-Bărăgan, construirea a două spitale regionale și a unei banci de sânge, o fabrică de mijloace de transport electrice, o pârtie de schi în Făgăraș, precum și amenjarea pentru navigație a râurilor Argeș și Dâmbovița.

Performanță remarcabilă pentru fondurile de acțiuni cu expunere la BVB CITEȘTE ȘI Performanță remarcabilă pentru fondurile de acțiuni cu expunere la BVB

Acum, cu prilejul unui bilanț de 6 luni de la preluarea guvernării, Dăncilă a precizat că termenul de finalizare al studiului de fezabilitate pentru noul aeroport al Capitalei este sfârșitul semesterului I din 2019.

În cazul autostrăzii Ploiești-Comarnic-Brașov, Guvernul abia a discutat în primă lectură, săptămâna trecută, un proiect de hotărâre privind aprobarea studiului de fundamentare pentru autostradă. Atunci, premierul Viorica Dăncilă anunța că Guvernul va începe în luna august procedurile de atribuire și dialogul competitiv cu investitorii interesați de realizarea, în parteneriat public-privat, a autostrăzii.

Luni, la doar câteva zile de la prima discuție despre autostradă și fără aprobarea încă a studiului de fundamentare, Dăncilă a anunțat că există ”șansa” de organizare a licitației de atribuire a contractului până în septembrie.

În decembrie 2015, Guvernul a decis că proiectul austostrăzii Comarnic-Brașov nu va mai fi realizat în parteneriat public-privat, după ce a eșuat concesiunea Vinci-Aktor-Comarnic.

Efectul prețului de referință de pe bursa austriacă: statul va încasa cu 35% mai puțini bani de la Romgaz în 2018, deși compania va achita impozite pe producție mai mari cu 19% CITEȘTE ȘI Efectul prețului de referință de pe bursa austriacă: statul va încasa cu 35% mai puțini bani de la Romgaz în 2018, deși compania va achita impozite pe producție mai mari cu 19%

Recent, Guvernul a anunțat că va contracta de la Banca Mondială un împrumut de până la 35 milioane euro pentru operațiunile preliminare realizării proiectului de construcție a autostrăzii Ploiești-Brașov, inclusiv sectorul Comarnic-Brașov, banii urmând să fie acordați prin intermediul Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare.

Ministerul Transporturilor a renunțat, însă, ulterior la a mai pregăti autostrada Comarnic-Brașov cu Banca Mondială, ministrul Finanțelor susținând că a fost găsită o altă variantă, mai rapidă.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
aeroport
sud
capitala
bucuresti
autostrada
comarnic
brasov
licitatie
studiu
fezabilitate
guvern
dancila