PREMIERĂ VIDEO Ford va produce la Craiova primele mașini cu conducere autonomă "made in România"

Tehnologia Ford BlueCruise care permite conducerea hands-free (fără mâini) pe autostradă va echipa și modelele produse de Ford Otosan în România. În 2025, uzina Ford Otosan din Craiova a devenit primul producător de automobile complet electrice din România
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
PREMIERĂ VIDEO Ford va produce la Craiova primele mașini cu conducere autonomă "made in România"

Prima tehnologie de conducere semi-autonomă aprobată în Europa pentru a rula pe autostradă, BlueCruise, produsă de Ford, va fi extinsă de constructorul american pe alte patru modele, după ce ea fusese lansată pe Mustang Mach-E și F-150 Lightning, dar și pe modele Lincoln.

Între cele patru modele se va afla și Puma, produs la Craiova, atât în versiune cu motorizare termică, precum și în cea electrică numită Gen-E.

Austriecii de la PORR dau în România o nouă lecție: Sute de muncitori aduși pe șantier VIDEO&FOTO CITEȘTE ȘI Austriecii de la PORR dau în România o nouă lecție: Sute de muncitori aduși pe șantier VIDEO&FOTO

Modul de conducere automată, BlueCruise, permite activarea și rularea fără intervenția șoferului pe distanțe scurte, pe autostradă, sub supravegherea șoferului.

Celelalte modele vor fi Kuga și Ranger PHEV, care vor echipate cu tehnologia necesară activării BlueCruise.

Ford spune că BlueCruiser va fi disponibil pe toate cele patru noi modele începând din primăvara lui 2026.

 

La nivel global, proprietarii de Ford și Lincoln au parcurs peste 888 de milioane de kilometri pe autostradă (552 de milioane de mile) folosind această tehnologie.

BlueCruise a fost primul sistem de acest fel care a primit aprobarea de reglementare în Europa în 2023, odată cu lansarea în Marea Britanie. De atunci, BlueCruise a fost aprobat pentru utilizare pe 16 piețe europene, ceea ce îl face cel mai disponibil sistem de acest fel în Europa. Acest lucru deblochează accesul la peste 135.000 de kilometri (84.000 de mile) de autostrăzi desemnate, numite Zone Albastre, permițând clienților să facă o călătorie rutieră prin mai multe țări.

Restricții de trafic în nordul Bucureștiului, pentru metroul spre Otopeni HARTĂ CITEȘTE ȘI Restricții de trafic în nordul Bucureștiului, pentru metroul spre Otopeni HARTĂ

Cu această disponibilitate geografică largă, un client poate utiliza BlueCruise, de exemplu, pe parcursul a șase țări călătorind de la Stockholm la Roma, acoperind peste 2.000 de kilometri (1.500 de mile) și petrecând aproape 25 de ore conducând hands-free.

„Ne-am angajat să punem tehnologia de ultimă generație în mâinile mai multor șoferi. Cu BlueCruise disponibil acum pe cinci linii de vehicule din Europa, contribuim la accesibilitatea condusului pe autostradă hands-free pentru o gamă mai largă de clienți”, a declarat Torsten Wey, manager al departamentului de funcții și software ADAS, Ford în Europa. „Fiecare linie de vehicule este unică, iar echipa noastră de ingineri ADAS a lucrat pentru a extinde BlueCruise dincolo de Mustang Mach-E, pentru a asigura o experiență de condus hands-free de calitate pe autostradă, indiferent de vehiculul ales de client.”

BlueCruise se bazează pe capacitățile sistemului inteligent de pilot automat adaptiv (IACC) de la  Ford9  și ajută la controlul direcției, accelerației, frânării, poziționării pe bandă și distanțelor de siguranță față de vehiculul din față, prin monitorizarea marcajelor rutiere, a indicatoarelor de viteză și a condițiilor de trafic în evoluție, de la vitezele de pe autostradă până la traficul intermitent.

Când BlueCruise este activat pe o autostradă omologată numită Blue Zones, șoferul poate să-și ia mâinile de pe volan dacă continuă să fie atent la drumul din față – oferind un nivel suplimentar de confort în timpul călătoriilor lungi.

Înainte de a trece la condusul hands-free, vehiculele echipate cu BlueCruise confirmă că marcajele benzilor de circulație sunt vizibile, că șoferul are ochii pe drum și că celelalte condiții sunt adecvate.

BlueCruise folosește o combinație de radare și camere video pentru a detecta și urmări poziția și viteza altor vehicule de pe șosea. O cameră video orientată spre față detectează marcajele de pe bandă și semnele de viteză. Pentru a se asigura că șoferii își mențin ochii pe șosea chiar și atunci când nu au mâinile pe volan, o cameră video orientată spre șofer verifică privirea și poziția capului șoferului - chiar și atunci când acesta poartă ochelari de soare.

BlueCruise va fi disponibil pe anumite vehicule Puma, Puma Gen-E, Kuga și Ranger PHEV din noul an începând cu primăvara anului 2026, atunci când sunt echipate cu pachetul de asistență pentru șofer. Opțiunile de abonament și prețurile vor fi anunțate mai aproape de data lansării în vânzare.

BlueCruise este disponibil în prezent pentru clienții cu vehicule echipate în Austria, Belgia, Republica Cehă, Danemarca, Franța, Marea Britanie (nu este disponibil în Irlanda de Nord), Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania și Suedia.

Autostrăzile din România nu se află deocamdată pe lista țărilor în care mașinile Ford echipate cu BlueCruise pot merge cu funcția de conducere automată activată.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0847 +0.0008+0.02 %
1 USD4.3768 -0.0015-0.03 %
1 GBP5.7545 -0.0040-0.07 %
1 CHF5.5259 +0.0227+0.41 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite