Prețul camioanelor fără emisii poluante trebuie să se reducă la jumătate pentru ca acestea să devină o alternativă accesibilă - studiu

Prețul camioanelor fără emisii poluante trebuie să se reducă la jumătate pentru ca acestea să devină o alternativă accesibilă - studiu
scris 11 sep 2024

Prețul camioanelor fără emisii poluante trebuie să se reducă la jumătate pentru ca acestea să devină o alternativă accesibilă la modelele echipate cu un motor pe motorină, un pas necesar pentru atingerea obiectivelor climatice ale Uniunii Europene, arată un studiu publicat de firma de consultanță McKinsey.

În prezent, mai puțin de 2% din toate vehiculele de mare tonaj din UE sunt echipate cu un motor electric sau pe bază de hidrogen. Pentru atingerea obiectivelor blocului comunitar în materie de reducere a emisiilor poluante, ponderea acestor camioane ar trebui să ajungă la 40% din vânzările de noi camioane în 2030, arată un studiu publicat de McKinsey în avanpremiera salonului de camioane IAA Transportation 2024, care va avea loc la Hanovra (Germania), scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO EuroNCAP face ravagii: Jeep Avenger, mai nesigur decât Dacia Duster. Renault ia 4 stele cu Symbioz și Captur CITEȘTE ȘI FOTO EuroNCAP face ravagii: Jeep Avenger, mai nesigur decât Dacia Duster. Renault ia 4 stele cu Symbioz și Captur

Costurile actuale de producție pentru un camion electric sunt de 2,5 până la 3 ori mai mari decât pentru un camion diesel, se precizează în studiul menționat, și în condițiile în care firmele de logistică nu sunt dispuse să accepte costuri mai mari pentru transportul de marfă fără emisii poluante, obiectivul impus de UE rămâne unul îndepărtat.

Pentru a depăși această problemă, prețul pentru camioanele noi electrice ar trebui să fie cu maxim 30% mai mare decât cel al modelelor diesel, estimează McKinsey, ceea ce ar necesita un salt tehnologic în materie de baterii.

De asemenea, pentru implementare cu succes a strategiei UE de reducere a emisiilor de CO2, ar fi nevoie și de o reducere cu 25% a costurilor de încărcare, arată studiul McKinsey, cu 900.000 de puncte private de încărcare instalate în Europa până în 2035, ceea ce ar necesita investiții de aproximativ 20 de miliarde dolari.

Producătorii chinezi reprezintă o altă provocare pentru constructorii europeni de camioane, deoarece oferă produse competitive la costuri mai mici. Producătorii chinezi au câștigat deja o cotă de 20% pe piața de autobuze.

“Nu cred că este imposibil ca acest lucru să se întâmple cu adevărat cu camioanele electrice, în timp” a spus Anna Herlt, responsabilă pentru piața vehiculelor comerciale la McKinsey și co-autoarea studiului.

viewscnt
Afla mai multe despre
camioane
pret