Primăria Capitalei vrea să delege către RATB serviciul de transport public dintre București și județul Ilfov

Primăria Capitalei vrea să delege către RATB serviciul de transport public dintre București și județul Ilfov
Profit.ro
Profit.ro
scris 19 aug 2018

Primăria Capitalei vrea să delege urgent către RATB pe o perioadă de cel mult doi ani serviciul de transport public care face legătura între București și localitățile din județul Ilfov, potrivit unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General al Municipiului București (CGMB), care va avea loc joia viitoare. Astfel, RATB, care urmează să fie transformată în societate pe acțiuni, ar urma să asigure parțial transportul călătorilor pe mai multe trasee care fac legătura între București și localitățile din județul Ilfov, având în vedere că licențele actualilor operatori expiră la sfârșitul acestui an.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Un studiu de oportunitate privind delegarea urgentă a serviciului de transport public de călători în regiunea București-Ilfov, realizat de Asociația de Dezvoltare Intercomuniară pentru Transport Public București-Ilfov (ADITPBI), care a fost înființată în iulie anul trecut, arată că până când vor fi asigurate toate condițiile necesare pentru implementarea Programului Integrat de Transport Public de Călători, este necesară încheierea unui contract de delegare a serviciului de transport, scrie News.ro.

Potrivit studiului, care are la bază Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), 36 de companii private asigură transportul între Capitală și localitățile din județul Ilfov, în baza licențelor eliberate inițial pentru perioada 2008-2011 și prelungite ulterior până în decembrie 2018, dar fără să fi fost încheiate contracte de servicii. Licențele menționează, însă, doar capetele de traseu, iar șoferii nu respectă un program de transport, se arată în studiu.

CNAIR: Podurile din România nu sunt în pericol să se prăbușească. Doar 37 din cele 4.250 de poduri se află în clasa tehnică 5, 680 de poduri sunt în clasa tehnică 4 CITEȘTE ȘI CNAIR: Podurile din România nu sunt în pericol să se prăbușească. Doar 37 din cele 4.250 de poduri se află în clasa tehnică 5, 680 de poduri sunt în clasa tehnică 4

De asemenea, traseele nu sunt optimizate, orarul de circulație este dictat de cerere, întrucât șoferii așteaptă pasagerii să se îmbarce și să umple mașina, orele de funcționare sunt limitate, mașinile sunt mici, vechi, nu sunt întreținute, nu au aer condiționat și încălzire, iar stațiile nu există, pentru că șoferii opresc la cererea călătorilor.

„Serviciile se concentrează pe coridoarele majore de intrare în București, iar fiecare traseu conectează câteva localități din Ilfov, deseori doar un oraș sau o comună individuală, cu o stație la marginea Bucureștiului. Un număr semnificativ de localități nu beneficiază de transport public. În cazul localităților mai mari, deși sunt deservite de transportul public, acestea nu asigură o distribuție uniformă, fiind concentrat în lungul drumului principal care tranzitează localitatea”, scrie în studiul de oportunitate.

Delegarea serviciului se va face, astfel, către RATB (care este încă în prooces de reorganizare și transformare în societate pe acțiuni) pe o perioadă de maximum doi ani, urmând ca din ianuarie 2019, ADITPBI să înceapă procedura de contractare a unui operator intern regional pe o perioadă de 10 ani. Contractul va fi încheiat prin atribuire directă.

„Contractul va acoperi serviciile actuale prestate cu autobuze, tramvaie și troleibuze pe teritoriul administrativ al Municipiul București și serviciile prestate cu autobuze pe o parte din traseele județului Ilfov, conform Programului interimar de transport public de călători (...), până la aplicarea Programului Integrat de Transport Public de Călători, ce va reprezenta obligația de serviciul public pentru operatori”, se arată în studiul de oportunitate al ADITPBI.

RATB are în total 1.147 de autobuze, din care sunt scoase zilnic pe traseu 807.

În ceea ce privește rețeaua de autobuze care circulă în județul Ilfov, la sfârșitul anului 2016, 46 de autobuze asigurau transportul pe 17 linii preorășenești pentru care s-au încheiat contracte între RATB și 12 localități (1 Decembrie, Bragadiru, Buftea, Chitila, Măgurele, Otopeni, Afumați, Domnești, Mogoșoaia, Clinceni, Popești-Leordeni, Chiajna).

Studiul de oportunitate ce va fi supus votului consilierilor în ședința din 23 august arată că începând din luna ianuarie 2019, viitoarea Societate de Transport București va opera pe 51 de trasee cu autobuzul în București – Ilfov, urmând să fie luate și măsuri pentru implementarea sistemului integrat de e-ticketing și a unei oferte tarifare unitare.

viewscnt
Afla mai multe despre
ratb
primaria capitalei