Problemele persistă la metrou - Metrorex anunță timpi mari de așteptare, mai puține trenuri pe traseu

Problemele persistă la metrou - Metrorex anunță timpi mari de așteptare, mai puține trenuri pe traseu
scris 21 iul 2022

Creșterea timpilor de așteptare în stații este determinată de diminuarea serviciilor de mentenanță și salubritate prestate de Alstom, cu care Metrorex are un contract în vigoare, numărul trenurilor aflate în circulație fiind cu 38% mai mic decât în mod normal, anunță Metrorex.

Intervalul mediu de succedare a trenurilor de metrou pe toate magistralele se menține la circa 10 - 14 minute.

INFOGRAFICE Ieftinire masivă a carburanților, de 15 bani într-o singură zi. Prețurile au coborât la nivelul de acum 3 luni CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE Ieftinire masivă a carburanților, de 15 bani într-o singură zi. Prețurile au coborât la nivelul de acum 3 luni

Joi, circulația la metrou se desfășoară cu 35 de trenuri în loc de 57, cât este prevăzut în graficul aprobat.

"Creșterea timpilor de așteptare în stații este determinată de diminuarea serviciilor de mentenanță și salubritate prestate de Alstom Transport SA, cu care Metrorex are un contract în vigoare. În această perioadă, Metrorex asigură activitățile de curățenie în vagoane, după retragerea trenurilor din circulație, în intervalul orar 23:00 - 05:00 și în timpul programului de circulație în situații care necesită salubrizare de urgență", spun reprezentanții Metrorex.

Consilier al ministrului Transporturilor: Dacă în 2024 nu vom avea șantiere deschise pe A7 și A8, vă spun eu că ieșenii vor fugări candidații prin oraș CITEȘTE ȘI Consilier al ministrului Transporturilor: Dacă în 2024 nu vom avea șantiere deschise pe A7 și A8, vă spun eu că ieșenii vor fugări candidații prin oraș

După ce Alstom a amenințat că ia în calcul suspendarea serviciilor de mentenanță la metrou din cauza neplăți serviciilor timp de aproape un an, Metrorex răspunde că o parte din sumă a fost achitată, iar pentru plata integrală a datoriei, vor fi solicitați banii la următoarea rectificare bugetară.

”În urma articolelor apărute în presă referitoare la obligațiile de plată către Alstom Transport S.A., facem precizarea că Metrorex a achitat o parte din sumele aferente serviciilor realizate în anul 2022 și continuă să plătească facturile ce vor fi emise în acest an. Pentru achitarea integrală a obligațiilor de plată, va solicita sumele necesare la următoarea rectificare bugetară. Obiectivul principal al Metrorex este transportul călătorilor în condiții de siguranță, iar în acest sens, depunem toate eforturile pentru rezolvarea acestei situații”, a transmis compania.

Conform Metrorex, la 31 decembrie 2021, obligațiile restante erau de circa 140 milioane de lei.

Metrorex precizează că a început să plătească din obligațiile de plată de anul acesta de circa 20 milioane de lei. Spune, de asemenea, că luni va prezenta o situație clară a sumelor achitate.

Președintele Alstom pe Europa: Vom fi nevoiți să suspendăm mentenanța la metrou, dacă Metrorex nu plătește facturile restante de 160 mil. lei. Lucrăm gratis de un an CITEȘTE ȘI Președintele Alstom pe Europa: Vom fi nevoiți să suspendăm mentenanța la metrou, dacă Metrorex nu plătește facturile restante de 160 mil. lei. Lucrăm gratis de un an

Compania franceză Alstom, care asigură mentenanța metroului bucureștean, ia în considerare suspendarea progresivă a serviciilor de mentenanță a flotei de metrou în luna iulie, dacă Metrorex nu achită facturile restante, a căror valoare totală este echivalentă unui an de servicii prestate. Într-un interviu acordat News.ro, președintele Alstom pe Europa, Gian Luca Erbacci, a declarat că Metrorex datorează Alstom peste 33 de milioane euro, adică peste 160 de milioane lei, sumă ce corespunde unui an de plăți restante.

viewscnt
Afla mai multe despre
metrorex
alstom
datorii
mentenanta