Raport: Șeful Volkswagen nu a știut înainte despre softul ilegal instalat pe mașinile diesel

Raport: Șeful Volkswagen nu a știut înainte despre softul ilegal instalat pe mașinile diesel
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 9 oct 2016

Directorul general al grupului Volkswagen, Matthias Mueller, nu a știut în avans despre softul ilicit care a permis grupului auto să manipuleze testele antipoluare de-a lungul mai multor ani, relevă o investigație realizată de casa de avocatură americană Jones Day.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Mueller a aflat despre existența softului pe 18 septembrie 2015, când autoritățile de mediu din SUA au acuzat public grupul german de manipularea testelor antipoluare în cazul a aproximativ 600.000 de vehicule diesel vândute pe piața americană, potrivit unui raport redactat de avocații de la Jones Day, citat de Bild am Sonntag și Reuters.

Reprezentanții Volkswagen au confirmat acuzațiile și au admis că, în perioada 2005-2015, softul ilegal a fost instalat pe mai mult de 11 milioane de mașini la nivel mondial.

Volkswagen: Scandalul emisiilor, generat de o serie de greșeli în lanț, pe fondul mentalității permisive CITEȘTE ȘI Volkswagen: Scandalul emisiilor, generat de o serie de greșeli în lanț, pe fondul mentalității permisive

Firma de avocatură Jones Day a fost angajată de Volkswagen pentru a ancheta circumstanțele care au declanșat cel mai mare scandal din istoria grupului, scandal care a dus la demisia șefului grupului, Martin Winterkorn, și la înlocuirea lui cu Mueller, promovat din funcția de director general al Porsche.

Volkswagen riscă amenzi penale și civile în mai multe țări în legătură cu scandalul emisiilor. Săptămâna trecută, grupul a anunțat că a ajuns la un acord cu dealerii auto din Statele Unite, cărora urmează să le plătească 1,2 miliarde dolari ca să renunțe la procesele legate de despăgubiri pentru mașinile cu motoare diesel care trucau testele de emisii. Tot în SUA, Volkswagen a acceptat deja să plătească despăgubiri de 15,3 miliarde de dolari pentru proprietarii americani de mașini cu motoare diesel.

viewscnt
Afla mai multe despre
volkswagen
matthias mueller
scandal
emisii poluante
ancheta
jones day