Rechemare pentru Mercedes V-Class și Vito, în România. Posibilă rupere a șuruburilor casetei de direcție

Rechemare pentru Mercedes V-Class și Vito, în România. Posibilă rupere a șuruburilor casetei de direcție
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 19 nov 2019

O nouă rechemare a mașinilor Mercedes-Benz în România, de data aceasta pentru o posibilă defecțiune a casetei de direcție la modelul V-Class și corespondentul de marfă, Vito, a fost inițiată de importatorul Mercedes-Benz România.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Aproape 1.000 de automobile Mercedes Benz V-Class și Vito vor fi rechemate în service pentru o intervenție la caseta de direcție, anunță importatorul, printr-o notificare remisă ANPC. Potrivit fișei de rechemare, “la unele vehicule există posibilitatea ca șuruburile din aluminiu ale capacului carcasei casetei de direcție și șuruburile din aluminiu de la așa numitul Powerpack ar putea fi supuse coroziunii în urma expunerii acestora la pulverizări de apă combinată cu anumite săruri extrem de agresive utilizate în procesul de deszăpezire.”

Defecțiunea care a fost constatată la unele vehicule la nivel global se referă exact la aceste șuruburi, care țin caseta de direcție. Scenariu este unul destul de sumbru pentru orice conducător auto: ruperea șuruburilor poate conduce la anihilarea direcției asistate. Șoferul ar putea rămâne fără control al volanului în plină viteză sau pe viraje:  “În cazul unei coroziuni avansate, ar putea fi afectată rezistența șuruburilor” și, mai departe, “în combinație cu suprasolicitarea prin vibrații în regim de rulare, nu ar putea fi exclusă ruperea unuia din șuruburile corodate. Dacă s-ar rupe toate cele 3 șuruburi de fixare ale Powerpack-uului, acesta s-ar putea desprinde de la caseta de direcție și prin urmare s-ar suspenda direcția asistată. În consecință, ar crește riscul de producere a unui accident.”

Rechemarea a fost făcută de Mercedes-Benz la nivel global, încă de la începutul acestui an, în SUA fiind vizate aproximaiv 10.000 de automobile V-Class și Vito. Rechemarea a fost demarată și în Europa, în luna octombrie. Potrivit autorității pentru transport din Germania (KBA), la nivel global au fost afectate de rechemare 166.573 vehicule, din care 74.634 se află în Germania. Este vorba despre mașinile fabricate între 2013 și 2016, care aparțin celei de-a treia generații a acestui model.

FOTO Ford Mustang E-Mach, primul SUV electric al mărcii, a fost lansat la Los Angeles CITEȘTE ȘI FOTO Ford Mustang E-Mach, primul SUV electric al mărcii, a fost lansat la Los Angeles

Un defect similiar a făcut obiectul unor rechemări anterioare și pentru alte modele: Mercedes-Benz C-Class, CLS, E-Class și S-Class, precum și SUV-urile M-Class, GLC și GLE.

Modelul V-Class/Vito a mai fost rechemat în service în acest an și pentru un defect al sistemului de frânare, care putea conduce la pierderea completă a frânelor, în mers, din cauza pierderii lichidului de frână. De asemenea, a fost rechemat pentru o înlocuire a arcurilor care se puteau rupe, la o sarcină prea mare a mașinii, rezultând, de asemenea, pierderea controlului vehiculului.

viewscnt
Afla mai multe despre
rechemare mercedes
v class
vito suruburi caseta directie mercedes