Rechemarea masivă a mașinilor Toyota continuă în România: peste 28.000 de vehicule sunt așteptate în service pentru probleme cu airbag-ul

Rechemarea masivă a mașinilor Toyota continuă în România: peste 28.000 de vehicule sunt așteptate în service pentru probleme cu airbag-ul
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 apr 2018

Toyota a trimis o nouă notificare pentru o rechemare de amploare pentru România, în procesul global de înlocuire a airbag-urilor Takata. Este vorba despre mai bine de 28.000 de autovehicule care sunt pe șoselele din România.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Autoritățile au primit o nouă notificare de la Toyota România privind rechemarea în service a unui număr uriaș de vehicule, 28.236 de unități, aparținând mărcilor Toyota (Avensis Verso, Corolla, Yaris, Auris) și Lexus (SC430, IS) fabricate în Japonia, Turcia, Marea Britanie și Franța. Mașinile au fost produse, din datele transmise de companie, între anii 2001 și 2013, în funcție de model. Mai multe date pot fi consultate la sediile dealerilor Toyota sau pe site-ul ANPC.

Producător de cristal și veselă de TOP, acum în România doar la Sensodays.ro CITEȘTE ȘI Producător de cristal și veselă de TOP, acum în România doar la Sensodays.ro

Pe scurt, așa cum este descrisă defecțiunea în notificare, airbagurile au o problemă cu capsa de detonare. Airbagurile Takata SPI, SPI-2, PSPI-6, vizate de campanie, conțin un material pirotehnic, care poate absorbi umiditatea. „Conform unui raport emis de producatorul Takata, materialul pirotehnic s-ar putea degrada, în condițiile expunerii prelungite la temperaturi și umiditate ridicate. În cazul unui accident în care se declanseaza airbag-ul frontal pasager, materialul pirotehnic neconform poate produce spargerea capsei pirotehnice și declanșarea anormală a airbagului. Spargerea capsei pirotehnice poate duce la împrăștierea fragmentelor metalice în interiorul habitaclului, crescând astfel riscul rănirii pasagerilor.”

Proprietarii vor primi scrisori prin care sunt înștiințați și vor fi invitați la un atelier autorizat Toyota. Reaprația poate dura între 0,5 și 3 ore, în funcție de model. Campania a început în 28 martie 2018 și nu are limită de timp, dar punerea în aplicare este condiționată de disponibilitatea pieselor de schimb.

Dacia Duster are primele probleme din an: rechemare în service din cauza unor defecțiuni care pot lăsa mașina fără roțile din față CITEȘTE ȘI Dacia Duster are primele probleme din an: rechemare în service din cauza unor defecțiuni care pot lăsa mașina fără roțile din față

În urmă cu un an, a fost anunțată o altă campanie, pentru aceeași defecțiune, care a cuprins circa 25.000 de automobile din România.

La nivel global, Toyota a fost nevoită să cheme în service pe cheltuiala companiei peste 3 milioane de vehicule, prima rechemare fiind demarată în 2013, după declanșarea scandalului. Între timp, Takata a fost nevoită să intre în insolvență și a fost cumpărată de rivalii de la Key Safety Systems pentru suma de 1,58 miliarde de dolari. KSS a cumpărat doar activele Takata, inclusiv cele trei fabrici din România.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
takata
rechemare