Românii, în top 10 al pasagerilor care depun cu întârziere cererile de compensații pentru zboruri anulate sau întârziate

Românii, în top 10 al pasagerilor care depun cu întârziere cererile de compensații pentru zboruri anulate sau întârziate
Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 25 feb 2019

Pasagerii români ai companiilor aeriene depun cereri de despăgubire, în medie, după o lună și jumătate de la zbor (durata medie – 42.3 zile). Portughezii sunt cei care depun cel mai rapid cererile de compensații pentru zborurile eligibile conform directivei europene EC 261 (34,4 zile).  Canadienii depun cereri de despăgubire, în medie, dupa 52,3 zile de la zbor, fiind cei care amână cel mai mult acest pas.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Mai mult de 85% dintre pasagerii europeni nu-și cunosc drepturile când vine vorba despre compensațiile pe care le pot primi de la companiile aeriene în caz de întârziere, anulare sau suprarezervare a zborului. Românii nu sunt nici ei o excepție și, chiar și celor informați, le ia mult timp până se hotărăsc să depună o astfel de cerere care le permite să primească până la 600 de euro compensații.

Un studiu recent realizat de AirHelp, liderul mondial în obținerea de compensații pentru pasagerii companiilor aeriene, a scos la iveală faptul că românii sunt pe locul 8 în topul celor care depun cu întârziere cereri de despăgubire pentru zborurile eligibile conform Directivei Europene pentru Drepturile Pasagerilor EC 261.

CITEȘTE ȘI Numărul curselor aeriene de pe Aeroportul Internațional Craiova către Antalya se va dubla din acest an

Această directivă protejează pasagerii care au avut, din vina companiilor aeriene, întârzieri lungi, anulări de zboruri sau au fost refuzați la îmbarcare pe zborurile ce decolează dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau zboară către un stat membru UE, cu o companie aeriană înregistrată pe teritoriul Uniunii. În medie, pasagerii din Portugalia, Olanda și Austria depun cererile de compensații după 34-35 de zile de la producerea evenimentului neplăcut, în timp ce pasagerii români înaintează o astfel de cerere după 42.3 zile. La polul opus portughezilor, canadienii așteaptă, în medie, 57,1 zile, norvegienii 53,4 zile, iar americanii 53,1 zile.

Pasagerii pot beneficia de compansații financiare cu o valoare cuprinsă între 250 și 600 de euro de persoană, în anumite cazuri de întârzieri sau anulări ale zborurilor, sau când le-a fost refuzată îmbarcarea. Astfel de despăgubiri se pot acorda numai în cazul în care evenimentul s-a produs din vina exclusivă a companiilor aeriene și nu din motive ce nu le pot fi imputate acestora/cazuri de forță majoră cum ar fi, de exemplu, vremea nefavorabilă, urgențe medicale sau atentate teroriste.

“Chiar dacă au la dispoziție 3 ani pentru a depune o cerere de compensații conform Directivei Europene nr. 261, este absolut necesar ca pasagerii să-și ceară drepturile cât mai repede după producerea evenimentului nedorit” a spus Henrik Zillmer, CEO AirHelp. “

Pasagerii care au avut probleme cu zborurile pot depune cereri de despăgubire direct la companiile aeriene, dar dacă nu primesc vreun răspuns sau dacă nu li se acordă compensațiile la care au dreptul, pot apela la ajutorul AirHelp prin intermediul site-ului sau al aplicației de mobil.

viewscnt
Afla mai multe despre
companii aeriene
despabugiri
intarzieri