Scădere dură a vânzărilor PSA Group, în 2019. DS, singura marcă a grupului în creștere, la nivel global

Scădere dură a vânzărilor PSA Group, în 2019. DS, singura marcă a grupului în creștere, la nivel global
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 17 ian 2020

PSA Group a anunțat rezultatele de vânzări pentru 2019, cu o scădere dezamăgitoare, după ce anul trecut raportase cifre record. Scăderile de pe mai multe piețe, inclusiv China, au contribuit la acest rezultat.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Vânzările mărcilor PSA Group au fost mai mici cu 10% față de 2018, cu un total de 3,49 milioane de unități, o scădere dură de la 3,88 milioane. Cea mai importantă piață a PSA, Europa, a venit cu o scădere de 2,5 procente, respectiv 3,11 milioane vehicule, generată mai ales de Opel/Vauxhal, care a pierdut mai multe modele din portofoliu și a fost afectată de scăderile de pe unele piațe importante ale continentului. Opel a înregistrat vânzări în scădere cu 6,4% în Europa, unul ditnre cele mai mari declinuri ale unei mărci pe această piață. În total, PSA și-a menținut o cotă de piață bună, în scădere ușoară, 16,8% (17,1% în 2018), chiar dacă principalul grup concurent, Renault, a raportat vânzări în creștere.

Potrivit PSA, anul 2019 a fost un an de consolidare pentru marca principală, Peugeot. În același timp, Citroen a avut cea mai mare creștere dintre cele mai vândute mărci, în Europa. În același timp, marca premium DS a fost singura care a crescut la nivel global, cu 17%, în timp ce Peugeot a pierdut 16%, iar Citroen 5,1%. Opel/Vauxhal a scăzut cu 5,9% la nivel global.

Propunere: Lege pentru interzicerea înmatriculării în România a vehiculelor sub Euro 4 CITEȘTE ȘI Propunere: Lege pentru interzicerea înmatriculării în România a vehiculelor sub Euro 4

Cele mai vândute modele au fost Peugeot 208, cu 277.562 unități, în scădere cu 5,9%, Peugeot 3008, -8,6%, 242.332 unități, și Opel Corsa, -2%, 230.971 unități.

În China, scăderea a fost uriașă, de 55%, cu numai 117.084 vehicule vândute, departe de ținta de 1 milion de vehicule stabilită cu mulți ani în urmă.

Și în America de Sud, vânzările PSA a u scăzut, cu 23 de procente, iar în Orientul Mijlociu, afectate de retragerea din Iran, vânzările au coborât cu 44%.

PSA Group pregătește un amplu proces de fuziune cu FCA, care încă nu a anunțat rezultatele pentru anul trecut.

viewscnt
Afla mai multe despre
vanzari psa
piata auto
vanzari peugeot
opel
citroen
vanzari ds
fuziune psa fca