Sindicatul Drumarilor acuză incompatibilitatea lui Ion Lixandru, membru în CA la CNAIR, dar și proprietar și administrator de firme de transport. Lixandru: Au 19 zile media prezenței la muncă

Sindicatul Drumarilor acuză incompatibilitatea lui Ion Lixandru, membru în CA la CNAIR, dar și proprietar și administrator de firme de transport. Lixandru: Au 19 zile media prezenței la muncă
Profit.ro
Profit.ro
scris 20 aug 2021

Sindicatul ”Elie Radu”, care reunește angajați din CNAIR, consideră că Ion Lixandru, care este în același timp membru în CA al CNAIR și proprietar și administrator al unui grup de firme cu activitate de transport și comerț cu mobilă, precum și vicepreședintele Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România, s-ar putea afla în incompatibilitate. În replică, Lixandru a declarat pentru News.ro că problema sindicatului este că ”a venit unul care se comportă ca antreprenor”.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

”Au 19 zile medie prezență la muncă în acest an, în șase luni de zile! Cu pauze de masă incluse în program și care sunt si plătite. Mai au și peste 10 sporuri. Când m-am uitat peste ele, mi-au stat în gât. Am privit toată situația ca antreprenor care plătește salarii și toate taxele către stat. Sporurile reprezintă până în 60% din venituri”, a susținut el, precizând că ”de-asta există companii de stat bolnave și că ce a fost la metrou e subțire”.

Ion Lixandru a fost numit în 6 august membru provizoriu în CA al CNAIR, pentru o perioadă de patru luni, începând din 8 august până în 7 decembrie, ”cu posibilitatea prelungirii pentru motive temeinice pentru maxim șase luni”.

CFR introduce plata cu cardul contactless în trenurile spre Aeroportul Coandă CITEȘTE ȘI CFR introduce plata cu cardul contactless în trenurile spre Aeroportul Coandă

”Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu”, care reunește angajați ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), semnalează un posibil caz de incompatibilitate al domnului Ion Lixandru, care este membru în Consiliul de Administrație și, în același timp, este proprietar și administrator al unui grup de firme cu activitate de transport și comerț cu mobilă. De asemenea, domnul Ion Lixandru este și vicepreședintele Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România. Practic, prin această numire în Consiliul de Administrație, ”lupul” a fost pus ”paznic la oi”. Cei vechi din compania de drumuri au o vorba: CNAIR va fi condusa mereu ori de constructori, ori de transportatori. Dar chiar așa pe față, fără nici o frică! Consiliul de administrație este un organ de supraveghere și control în cadrul companiei. Cum poate un transportator important din România să exercite aceste prerogative în contextul în care interesele lui sunt legate și de business-ul pe care îl conduce?”, afirmă sindicaliștii într-un comunicat.

Ei afirmă că. din anul 2016,  Ion Lixandru este proprietar și administrator al unui grup de firme cu investiții de peste 20 mil. euro, cu activitate de transport și comerț cu mobilă.

”Un articol din Contractul Colectiv de Muncă obligă salariații să completeze o declarație privind calitatea de angajat, acționar/ administrator la firme care au ca obiect de activitate efectuarea operațiunilor de transport intern, internațional și activități conexe acestora, iar deținerea uneia dintre calitățile anterior menționate în cadrul unei societăți comerciale constituie abatere disciplinară gravă și conduce la desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă. Acest articol din CCM nu se aplică și membrilor din Consiliul de Administrație? Cum este posibil să nu fi sesizat Ministerul Transporturilor, la numirea membrilor Consiliului de Administrație, această posibilă incompatibilitate? Dar de ce nu se sesizează Agenția Națională de Integritate? Sau este legală această numire?”, întreabă reprezentanții sindicatului din CNAIR.

Dacia Sandero, lider pe segmentul de clienți privați, în Germania CITEȘTE ȘI Dacia Sandero, lider pe segmentul de clienți privați, în Germania

Ei susțin că de ani de zile semnalează că o parte din transportatori (care nu respectă legislația) distrug drumurile din cauza gabaritului depășit și a nerespectării regulilor privind transporturile grele de pe drumurile publice!

”Semnalăm că nu putem repara cât pot ei distruge! Și, în acest fel, am ajuns să solicităm dreptul de a cântări noi TIR-urile și autovehiculele de transport, care circulă pe drumurile naționale și autostrăzi, pentru a depista eventualele ilegalități! Chiar domnul Ion Lixandru a fost unul dintre cei care au susținut crearea Organismului unic de control ISCTR – prin unificarea serviciilor de la ARR, RAR, CNADNR cu sprijinul guvernului de la acea vreme (în prezent, CNAIR are drept de control al gabaritului doar la punctele de trecere a frontierei, în vreme ce ISCTR cântărește pe întreg teritoriul României)”, mai afirmă ei.

Lixandru a declarat pentru News,ro că sindicaliștii benficiază de facilități și sporuri, iar el priveștee situația ca antreprenor și nu va valida decât un contract colectiv de muncă corect.

”Sunt doar administrator la CNAIR. Mă interesează să protejez cheltuiala corectă a banului public. Sunt și proprietar al companiilor mele : Camion Logistic, Metal Construct Carpatina (inchiriere spații proprii industriale), Romtrailer Service  (reparații vehicule tractate). Acestea nu au legătură cu domeniul de activitate al CNAIR.  Problema celor care fac aceste afirmații e că a venit unul care se comporta ca antreprenor. Este vorba de sindicatul din cadrul companiei.  Aceștia au 19 zile medie prezență la muncă în acest an, în șase luni de zile! Cu pauze de masă incluse în program și care sunt si plătite. Mai au și peste 10 sporuri. Când m-am uitat peste ele, mi-au stat în gât. Am privit toată situația ca antreprenor care plătește salarii și toate taxele către stat. Sporurile reprezintă până în 60% din venituri. Le-am spus: ”Băieți, nu mai merge, cât sunt eu aici. Acum le tremură izmenele că se duce starea de alertă și se va renegocia contractul colectiv de muncă. Că acesta va expira și va trebui renegociat. Și dacă eu sunt acolo, nu îl voi valida, decât în condiții corecte în care să plătim activitatea. Sunt 6.900 de oameni în CNAIR, care au multe avantaje, nu am detalii câți dintre ei sunt membri de sindicat.  De-asta există companii de stat bolnave. Ce a fost la metrou e subțire”, a afirmat el.

viewscnt
Afla mai multe despre
cnair
ion lixandru
incopatibilitate
drumari