Stellantis vrea să devină 100% electrică în 2030 și țintește o dublare a veniturilor până în 2030

Stellantis vrea să devină 100% electrică în 2030 și țintește o dublare a veniturilor până în 2030
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 1 mar 2022

Stellantis și-a anunțat planul strategic pe termen lung, la câteva zile după ce a publicat primele rezultate financiare ale companiei, la un an de la înființare. Planul strategic prevede dublarea veniturilor în următorii 8 ani cu un profit operațional la un nivel înalt și o electrificare accelerată.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Planul Stellantis pe termen lung, intitulat Dare Forward 2030, acoperă următorii opt ani, adică anul 2030, când compania spune că va vinde exclusiv automobile electrice în Europa, iar în SUA acestea vor reprezenta 50% din mașinile vândute. Până la finalul intervalului, Stellantis și-a propus să vândă 75 de automobile electrice diferite și să atingă un volum global de 5 milioane de autovehicule complet electrice în 2030.

Stellantis a pregătit mai multe noutăți electrice, printre care primul Jeep complet electric, ce va fi lansat în 2023, dar și un nou pick-up al mărcii Ram, de asemenea electric, care va fi lansat în 2024.

Carlos Tavares, CEO al Stellantis, spune că grupul vrea să devină numărul 1 la capitolul satisfacția clienților, în fiecare dintre piețele pe care activează. „Vom acorda atenție experienței end-to-end, vom lucra la eliminarea fricțiunilor în lanțul de valoare. Vom conduce piața de vehicule comerciale cu cel mai eficient portofoliu de produse și servicii”.

Planul Dare Forward 2030 mai prevede atingerea unui nivel de 5 miliarde de euro anual al sinergiilor, 100% din planul stabilit la momentul fuziunii FCA – PSA, pentru 2024. De asemenea, 25 de noi automobile electrice pe piața din SUA, iar veniturile din segmentele premium și lux să crească de patru ori.

Franța - Dacia nu mai este „automobilul de 5.000 de euro” CITEȘTE ȘI Franța - Dacia nu mai este „automobilul de 5.000 de euro”

În privința producției de automobile electrice, compania vrea să-și crească capacitatea uzinei de baterii la 400 GWh, de la 140 GWh, cât era planificat, să-și extindă implementarea hidrogenului pe vehiculele comerciale, cu lansarea primelor modele în SUA în 2025 și să demareze activitatea fondului de investiții de tip Venture, cu 300 de milioane de lei, pentru adoptarea tehnologiilor avansate. Totodată, împreună cu Waymo, Stellantis va implementa strategia „Selivery as a Service”, destinată vehiculelor autonome comerciale.

La capitolul vânzări, Stellantis vrea să ajungă în 2030 ca două treimi din vânzări să fie online, cu lansarea unui marketplace global digital, să ofere mai multă libertate pentru șapte din liniile de business (mobilitate, servicii financiare, mașini rulate, aftermarket, servicii de date, economie circulară, vehicule comerciale). O cotă de 25% din vânzări va veni de pe piețe din afara Europei și Americii de Nord, care astăzi sunt piețele dominante ale grupului, iar planul pentru China prevede venituri uriașe, de 20 miliarde euro net, cu reducerea costurilor fize și limitarea expunerii la riscurile geopolitice.

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis plan strategic
stellantis 100% electric
jeep electric
carlos tavares