Strategia de modele Renault și Dacia, condusă de cel care a coordonat gamele Skoda și VW în ultimii 10 ani

Strategia de modele Renault și Dacia, condusă de cel care a coordonat gamele Skoda și VW în ultimii 10 ani
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 26 ian 2022

Renault a anunțat săptămâna aceasta recrutarea unui nou șef în cadrul grupului, pe o funcție care pentru multă lume nu înseamnă prea mult: vicepreședinte responsabil cu produsele avansate și planificare. Cu toate acestea, rolul lui Guido Haak, cel care a lucrat pentru grupul VW și acum vine alături de Luca de Meo la Renault, va fi vital pentru viitorul mărcilor Renault și Dacia.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Guido Haak este cel mai nou vicepreședinte al Groupe Renault, având o funcție care are o denumire complicată: Executive Vice President Advanced Products & Planning Group. Fișa postului pe care îl ocupă Haak poate fi mai ușor înțeleasă dacă privim la experiența și joburile anterioare ale acestuia. În primul rând, trebuie să menționăm că, din iunie 2021, pe contul de Linkedin al lui Guido Haak este menționat „Preparing for new challenges”.

Asta înseamnă că la acel moment a intrat în perioada de preaviz cu ultimul său job, ca urmare a semnării unui nou contract cu Renault Group. Perioada de preaviz de șase luni este una des întâlnită de managerii din industria auto, din cauza importanței informațiilor pe care le dețin. Înainte de a merge la Renault, Haak a lucrat vreme de șase ani pentru Skoda Auto, unde a condus managementul produselor, în special la electrificarea mărcii cehe. Asta înseamnă că a identificat și pregătit lansările unor produse pe care noi, oamenii de rând, vom avea ocazia să le vedem peste 5 poate chiar 10 ani. Anterior, el a făcut același lucru pentru marca Volkswagen, timp de patru ani.

Modele care astăzi sunt lansate pe piață, inclusiv electrice, au fost gândite de Guido Haak și echipa lui, apoi au trecut în procesul de dezvoltare. Înainte de VW, Guido Haak a condus proiectul platformei modulare MLB, pe care Audi o utilizează și în prezent pentru modelele sale. Sunt 17 ani în care Haak a studiat piața, a făcut focus-grupuri, a analizat tendințele industriei, preferințele publicului și a generat liste de automobile care să fie lansate în pas cu ceea ce își doresc clienții. Valul de SUV-uri cu care grupul Volkswagen a invadat piața în ultimul deceniu și cu care a reușit să atragă zeci de milioane de clienți se datorează echipei de „Product Planning”. Iar acum, cel care a condus această echipă la VW și, apoi, la Skoda, o va face pentru Renault și Dacia.

Importanța pe care Luca de Meo i-a dat-o lui Guido în cadrul Renault Group se vede după faptul că el va fi subordonat direct CEO-ului și va lucra doar în parteneriat cu un alt vicepreședinte valoros, Giles Le Borgne, recrutat și el anul trecut de la Stellantis.

Guido Haak are 55 de ani și este fizician de meserie, fiind considerat un veritabil strateg al industriei auto. Absolvent al Universității din Berlin, posesor al titlului de doctor în fizică teoretică, el și-a început cariera la compania de consultanță McKinsey, înainte de a ajunge în VW Group, însă anterior a lucrat în cercetare, ca profesor de fizică.

Strategia de modele Renault și Dacia, condusă de cel care a coordonat gamele Skoda și VW în ultimii 10 ani

Tranzacție: Autonom va achiziționa Țiriac Operating Lease, divizia de leasing operațional a Grupului Țiriac CITEȘTE ȘI Tranzacție: Autonom va achiziționa Țiriac Operating Lease, divizia de leasing operațional a Grupului Țiriac

Postul pe care îl va ocupa Guido Haak a fost deținut până anul trecut, în iulie, de Ali Kassaï Koupaï, care lucra de circa 30 de ani pentru compania franceză. Presa franceză a raportat anul trecut unele conflicte pe care acesta le-ar fi avut cu Luca de Meo, pe tema strategiei viitoarelor modele ale mărcilor Renault și Dacia. Pe 30 iulie, Ali Kassai Koupai a demisionat din Renault Group, iar presa franceză scrie că a fost forțat să facă acest gest.

„Prin definirea vehiculelor și gamelor noastre viitoare, Guido Haak va fi direct la originea dezvoltării performanțelor Renault Group. Prin experiența sa de succes la marii producători de automobile, sunt sigur că va fi un sprijin puternic în recucerirea segmentului C și, de asemenea, pentru succesul planului Renaulution”, a declarat CEO-ul Renault, Luca de Meo.

„În colaborare cu echipele de design și inginerie, APPG dezvoltă cunoașterea clienților și monitorizează ofertele competitorilor. Bazându-se pe dorințele clienților, APPG trasează și sincronizează traseul transversal al domeniilor precum cel al motoarelor, platformelor electronice și integrarea tehnologiei și inovațiilor în gamă. La final, cu susținerea unității de business, coordonează conformarea cu legislația și emisiile de noxe”, explică cei de la Renault în ce constă activitatea celor de la Product Planning.

viewscnt
Afla mai multe despre
guido haak
product planning renault dacia
ali kassai koupai
modele viitoare dacia