STUDIU 6 din 10 mașini second-hand sunt vândute de samsari, dealerii au doar 15% din piață

STUDIU 6 din 10 mașini second-hand sunt vândute de samsari, dealerii au doar 15% din piață
Profit.ro
Profit.ro
scris 11 iul 2018

Samsarii de mașini au la vânzare aproape de patru ori mai multe mașini decât dealerii auto, circa 55% din anunțurile cu autoturisme second-hand fiind postate de către aceștia, reiese dintr-o analiză a InspectorAuto.ro realizată în luna iunie.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

”Din mașinile existente pe internet la vânzare în luna iunie, aproximativ 15% din anunțuri sunt de la dealerii auto, în timp ce restul de 85% se împart între samsari (circa 55%) și românii care își vând mașina personală (circa 30%)”, arată datele InspectorAuto.ro, potrivit News.ro.

În Germania, situația este total opusă celei din România. Întrucât nemții își vând mașina veche la dealeri, iar comerțul de mașini "pe persoană fizică" nu este permis, anunțurile vânzătorilor autorizați reprezintă aproximativ 79% din piață, în timp ce persoanele fizice au doar 21%, potrivit InspectorAuto.ro.

Dealerii sunt de multe ori în dificultate și câștigă greu cota de piață pentru că, de regulă, aceștia vând mașinile în mod corect, cu kilometri reali, și fac asta în mod legal, consideră Mihai Cune, fondator InspectorAuto.ro.

FOTO MINI oferă stopuri Union Jack, cu steagul Marii Britanii, pentru posesorii Hatch și Cabrio. Prețul pentru România este de circa 400 de euro CITEȘTE ȘI FOTO MINI oferă stopuri Union Jack, cu steagul Marii Britanii, pentru posesorii Hatch și Cabrio. Prețul pentru România este de circa 400 de euro

"Partea bună este că mulți cumpărători au început să înțeleagă avantajele de a cumpăra o mașină rulată de la un dealer auto în detrimentul samsarilor. Astfel, odată cu educarea cumpărătorului care nu mai fuge după super oferte, care verifică istoricul mașini după seria de șasiu înainte de cumpărare și care intelge că nu poate merge doar pe noroc, ne așteptăm să intrăm încet, încet, în normalitate", a declarat Mihai Cune, fondator InspectorAuto.ro.

În timp ce parcurile dealerilor auto au la vânzare în iunie mai mult modele BMW (500 unități), Mercedes-Benz (440 untati), Volkswagen (330 unități), Audi (200 unități) și Renault (200 unități), samsarii de mașini vând, pe persoană fizică, mii de modele aparțînând mărcilor Volkswagen (3.100 unități), BMW (2.800 unități), Opel (2.500 unități), Ford (1.600 unități), Audi (1.580 unități).

O mașină rulată de cinci-șase ani fără nicio avarie este relativ greu de întâlnit, mai ales dacă mașina a circulat în România, potrivit InspectorAuto.ro.

”De aceea este foarte important să putem evalua gravitatea daunelor. Dacă avem o aripă vopsită sau înlocuită, o bară revopsită, un parbriz schimbat, chestiuni acceptabile, atât timp cât lucrările sunt făcute de calitate putem merge mai departe cu achiziția la un preț corect. Însă dacă am observat avarii majore care au afectat caroseria serios, lonjeroanele, stâlpii, pragurile, structura de rezistență, airbag-urile etc., trecem mai departe și căutăm altă mașină”, se arată în comunicat.

Jumătatea lui 2018 este aproape la același nivel cu 2017 care a fost unul record pentru piața auto de mașini second-hand din România, înregistrându-se aproape o jumătate de milion de tranzacții. În ceea ce privește reînmatriculările (tranzacțiile cu mașini rulate pe plan intern), acestea au cunoscut și ele un record în 2017, urcând la 495.000 de unități, depășind cu mult maximul din 2011 (411.000 unități), datorită lipsei timbrului de mediu care a permis românilor să-și vândă mai ușor mașina în țară.

Potrivit rapoartelor InspectorAuto.ro, cele mai mari incidente în manipularea kilometrajului sunt în cazul mașinilor din Germania aduse special pentru revânzare, mașini foarte dorite de români cum ar fi: VW, BMW, Audi, Skoda, Mercedes-Benz.

”Este foarte important să știm că mașinile bune și cu kilometri puțini sunt foarte scumpe în vest și nimeni nu le aduce pentru revânzare. Samsarii aduc mașini cu kilometri mulți sau cu diferite probleme tehnice și estetice că să aibă un cost de achiziție scăzut și să permită apoi un profit frumos și un preț de vânzare atractiv”, se arată în comunicat.

Pe site se poate verifica istoricul de kilometri și daune al unei mașini second-hand și are o bază de date de peste 6 milioane de înregistrări.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini
second hand