STUDIU Mai bine de o treime dintre români ar cumpăra o mașină electrică, în timp ce germanii aleg motorul pe benzină

STUDIU Mai bine de o treime dintre români ar cumpăra o mașină electrică, în timp ce germanii aleg motorul pe benzină
Profit.ro
Profit.ro
scris 11 sep 2019

Interesul față de mașinile electrice se situează la cotele cele mai înalte în România și Italia, unde 36% dintre respondenții chestionați în cadrul unui studiu realizat de E.ON și Kantar Emnid s-au pronunțat în favoarea autovehiculelor cu propulsie electrică, care relevă și că motoarele diesel cunosc un declin în Europa.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

Pe de altă parte, deși cunoscuți ca fiind împătimiți ai motoarelor și ai tehnologiei de ultimă generație, doar 16% dintre germanii participanți la sondaj - și care au declarat că plănuiesc să cumpere o mașină - ar opta pentru una electrică, scrie News.ro.

La nivel european, cehii sunt și mai sceptici decât germanii, doar 13% dintre ei fiind deschiși la ideea ca următoarea lor mașină să aibă propulsie electrică, arată studiul.

VIDEO & FOTO Salonul Auto de la Frankfurt: BMW Concept 4, viitorul Serie 4, cu un design revoluționar CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Salonul Auto de la Frankfurt: BMW Concept 4, viitorul Serie 4, cu un design revoluționar

”Motivele pentru care o mașină electrică nu constituie, în toate cazurile, prima opțiune pentru următoarea achiziție auto sunt diverse, dar cert este că pe primele locuri se situează prețul ridicat, densitatea încă redusă a stațiilor de încărcare și problema autonomiei”, spun autorii studiului.

Pentru români, principala reținere în a cumpăra o astfel de mașină o reprezintă prețul, indicat de 44% dintre cei care au participat la studiu. În schimb, în Germania, autonomia mașinii este percepută ca un factor critic, 68% dintre respondenți menționând-o ca fiind motivul pentru care preferă în continuare un autovehicul cu motor convențional.

Totuși, argumentele împotriva mașinilor electrice sunt în scădere de la an la an, pe măsură ce avantajele e-mobilității sunt explicate și promovate mai intens.

Sondajul mai arată și faptul că motoarele diesel cunosc un declin în Europa.

”Doar 21% dintre români mai iau în considerare mașinile cu această motorizare pentru o viitoare achiziție. În Germania și Ungaria, dieselul are un coeficient de aprobare de doar 13%, cel mai mic din toate țările în care s-a derulat sondajul. Notă discordantă face doar Turcia, unde aproape jumătate dintre cei intervievați se văd conducând o mașină cu motor diesel”, arată studiul.

Rezultatele fac parte din studiul “Trăind în Europa”, realizat în prima lună a acestui an, în cadrul căruia E.ON și Kantar Emnid au chestionat circa 10.000 de oameni din Danemarca, Franța, Germania, Italia, Marea Britanie, Cehia, România, Suedia, Turcia și Ungaria.

Grupul german E.ON este unul dintre cei mai mari jucători pe piața de energie. Companiile-fanion ale grupului sunt Delgaz Grid și E.ON Energie România, acestea desfășurând activități de distribuție, respectiv de furnizare a energiei și a soluțiilor energetice pentru circa 3,1 milioane de clienți. De la intrarea pe piața din România grupul E.ON a investit circa 1,6 miliarde de euro, în principal în modernizarea rețelelor. Totodată, valoarea contribuțiilor virate la bugetul de stat și bugetele locale se ridică la 2 miliarde de euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini electrice
masini benzina