Studiu: Șoferii nu își doresc mașini cu pilot automat produse de companiile din domeniul tehnologiei

Studiu: Șoferii nu își doresc mașini cu pilot automat produse de companiile din domeniul tehnologiei
scris 25 nov 2015

Autovehiculele fără șofer sunt privite cu entuziasm de potențialii cumpărători, dar, în pofida rolului important pe care companiile din domeniul tehnologiei îl au în dezvoltarea acestor automobile, majoritatea persoanelor ar prefera ca mașina autonomă pe care o achiziționează să fie fabricată de o companie din domeniul auto.

La nivel mondial, aproape 60% din șoferi sunt deschiși la ideea de a cumpăra o mașină autonomă, dar majoritatea nu ar vrea ca autovehiculele să fie produse de companii din domeniul tehnologiei, potrivit unui studiu realizat The World Economic Forum și Boston Consulting Group, citat de Tech Insider.

Astfel, numai 16% din persoanele care au participat la acest sondaj au încredere în mașinile fabricate de companiile din domeniul tehnologiei.

Aproape jumătate din respondenți au declarat că ar alege să achiziționeze automobile fără șofer de la producătorii de autovehicule tradiționale, iar restul sunt indeciși sau preferă alte variante.

Totuși, 69% ar avea încredere să cumpere o mașină fără șofer care este fabricată în urma unui parteneriat între un producător auto și o companie din domeniul tehnologiei.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 5.500 de șoferi din zece țări, inclusiv Franța, Germania, Marea Britanie și SUA.

Multe companii din domeniul auto, printre care Ford, Toyota sau BMW, investesc în mașinile fără șofer, iar acestora li se alătură și companii de top din domeniul tehnologiei, cum sunt Google sau Uber.

De asemenea, au existat zvonuri că Apple ar construi o mașină fără șofer, dar acestea au fost infirmate. Potrivit reprezentanților companiei, Apple ar urma să lanseze în 2019 un autovehicul electric, dar nu cu pilotare automată.

Tehnologiile care fac posibilă existența mașinilor fără șofer-inteligența artificială, cloud computing și cartografierea computerizată-devin tot mai precise, dar costurile, cadrul legal și problemele de etică fac ca extinderea pe scară largă a acestor automobile să fie întârziată.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
masina fara sofer
masina autonoma
tehnologie
auto
sofer
sondaj
google
apple