Studiu: Trei sferturi dintre șoferii americani nu au încredere în mașinile autonome

Studiu: Trei sferturi dintre șoferii americani nu au încredere în mașinile autonome
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 9 mar 2016

Multe companii, atât din domeniul tehnologiei, cât și din domeniul auto, investesc masiv în dezvoltarea mașinilor autonome, dar, potrivit unui sondaj realizat recent în SUA, majoritatea șoferilor nu ar avea încă încredere să utilizeze un astfel de autovehicul.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Sondajul, realizat de organizația non-profit American Automobile Association (AAA) pe un eșantion de aproape 2.000 de persoane, relevă faptul că trei sferturi dintre șoferii din SUA nu au încredere în mașinile autonome.

Șoferii cu vârsta peste 55 de ani și femeile sunt principalele categorii care afirmă că nu ar avea încredere într-o mașină integral autonomă. Astfel, 81% dintre respondenții de sex feminin și 82% dintre cei peste 55 de ani spun că nu ar avea încredere să achiziționeze sau să utilizeze un autovehicul complet autonom.

General Motors a investit 500 de mil. dolari de într-o companie care rivalizează cu Uber, alături de care va dezvolta mașini fără șofer CITEȘTE ȘI General Motors a investit 500 de mil. dolari de într-o companie care rivalizează cu Uber, alături de care va dezvolta mașini fără șofer

Pe de altă parte, peste 60% dintre șoferii americani își doresc ca mașinile lor să includă funcții specifice mașinilor autonome, ca parcarea automată sau frânarea automată de urgență. Principalele motive pentru care șoferii își doresc astfel de funcții sunt siguranța (84%), confortul (64%) și reducerea stresului (46%). Pe de altă parte, cei aproape 40% care nu își doresc autovehicule cu tehnologii de ultimă generație afirmă că au mai multă încredere în propria persoană decât în tehnologie (84%), funcțiile autonome sunt prea noi și nu sunt suficient testate (60%) sau că mașinile clasice sunt mai ieftine (57%).

Multe companii din domeniul auto, printre care Ford, Toyota sau BMW, investesc în mașinile fără șofer, iar acestora li se alătură și companii de top din domeniul tehnologiei, cum sunt Google sau Uber.

Tehnologiile care fac posibilă existența mașinilor fără șofer - inteligența artificială, cloud computing și cartografierea computerizată - devin tot mai precise, dar costurile, cadrul legal și problemele de etică fac ca extinderea pe scară largă a acestor automobile să fie întârziată.

Luna aceasta, softul mașinii fără șofer Google a fost modificat după o coliziune cu un autobuz pe o autostradă din California, în contextul în care programul instalat a anticipat, greșit, că respectivul autobuz va încetini sau va opri în trafic.

Anterior, Google anunțase că mașinile autonome dezvoltate de companie au fost testate pe o distanță totală de peste 3 milioane de kilometri pe drumurile din Statele Unite ale Americii, în cei peste șase ani de la demararea proiectului, timp în care au fost implicate în 17 incidente minore de trafic.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini fara sofer
masini autonome
studiu
sondaj
soferi
sua
google
uber
ford
toyota