TABEL Ford Motor - scădere a vânzărilor, care antrenează o cădere a cotei de piață

TABEL Ford Motor - scădere a vânzărilor, care antrenează o cădere a cotei de piață
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 5 feb 2020

Ford Motor a anunțat o scădere a vânzărilor în 2019, cu 10%, adică 5,38 milioane vehicule, ceea ce a avut ca efect o scădere de 0,3 puncte procentuale a cotei de piață. Constructorul american, care are o uzină în România, a raportat pierderi de 1,7 miliarde în trimestrul al patrulea.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Câștigurile Ford de anul trecut au fost afectate de cheltuielile cu restructurarea companiei, în special cu fondurile de pensii, ca urmare a concedierilor (aproximativ 2,2 miliarde dolari).

În ultimul trimestru al anului pierderile au fost, în consecință, de 1,7 miliarde dolari, pentru ca rezultatul pe întreg anul să fie ușor peste zero, potrivit datelor publicate de companie. Rezultatul EBIT ajustat a fost de 485 milioane, mai mic cu 67% față de anul anterior, iar pe sectorul auto acesta a fost de 215 milioane, mai mic cu 81%. Rezultatul a fost influențat de evoluția bună din Europa și China, care a balansat pierderile din SUA. Veniturile s-au ridicat la 39,7 miliarde dolari, mai mici cu 5% față de 2018.

Pe întreg anul, veniturile au atins valoarea de 155,9 miliarde euro, în timp ce valoarea EBIT a fost de 6,4 miliarde dolari.

„Un an excepțional” pentru Ford Credit, cu cel mai bun rezultat în ultimii nouă ani, a fost raportat de constructorul american, cu 3 miliarde EBIT în 2019.

BMW refuză să treacă la platforme exclusive pentru vehicule electrice, așa cum au făcut Audi sau Mercedes CITEȘTE ȘI BMW refuză să treacă la platforme exclusive pentru vehicule electrice, așa cum au făcut Audi sau Mercedes

„Am făcut un progres strategic mare anul trecut cu un redesign fundamental al Fordcare ne pregătește pentru a concura și a câștiga în această eră de dezvoltare a vehiculelor smart pentru o lume smart - cu produse bune, servicii și valoare pe termen lung”, a declarat Jim Hacket, președinte și CEO al Ford. El a mai spus că „financiar, performanța companiei în 2019 a fost mai slabă decât așteptările noastre inițiale, mai ales din cauza execuției operaționale, pe care de obicei o facem  bine, dar care n-a fost fost suficient de bună”.

Afacerile din Europa au generat 21 de milioane dolari EBIT, în trimestrul patru, un progres remarcabil, dat fiind faptul că în 2018, în intervalul similar, înregistra o pierdere de 199 milioane dolari. Pentru întreg anul, rezultatele din Europa au fost aproape de break-even, spune Ford. De fapt, anul s-a încheiat cu o pierdere EBIT de 47 milioane, o revenire de 351 milioane de la pierderea de aproape 400 milioane dolari de anul trecut.

În China, pierderea s-a diminuat în ultimul trimestru cu 61%, fiind al patrulea trimestru la rând cu îmbunătățire a rezultatelor.

Pentru acest an, Ford se așteapăt la o creștere de cash flow la 3,4 miliarde dolari și un EBIT ajustat de 6,6 miliarde dolari.

TABEL Ford Motor - scădere a vânzărilor, care antrenează o cădere a cotei de piață

viewscnt
Afla mai multe despre
ford rezultate
vanzari ford
profit ford
ford europa