TAROM cedează în fața low-cost și renunță la Barcelona și Viena deși sunt extrem de folosite de români

TAROM cedează în fața low-cost și renunță la Barcelona și Viena deși sunt extrem de folosite de români
Profit.ro
Profit.ro
scris 6 oct 2022

TAROM nu va mai zbura de la finalul lunii octombrie 2022 din București spre Barcelona și spre capitala Austriei. Compania aeriană de stat a suspendat pe o perioadă nedeterminată zborurile comerciale regulate de pe rutele București – Barcelona și București – Viena.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Potrivit datelor disponibile în sistemul de rezervări, cele două rute nu vor mai fi operate după data de 28 octombrie 2022.

Relansarea mărcii istorice off-road Scout, cumpărată de grupul VW, va fi făcută cu ajutorul Magna CITEȘTE ȘI Relansarea mărcii istorice off-road Scout, cumpărată de grupul VW, va fi făcută cu ajutorul Magna

Cele două rute nu mai apar nici în programul de zbor al TAROM pentru sezonul de vară al anului 2023, sezon care debutează la finalul lunii martie, arată Boarding Pass

În prezent, TAROM operează doar două zboruri pe săptămână între București și Viena, iar pe ruta București – Barcelona zboară de trei ori pe săptămână. Astfel, din 1 noiembrie pe ruta București – Viena vor zbura doar Austrian Airlines (trei zboruri/zi/sens), RyanAir (șase zboruri/săptămână/sens) și Wizz Air (trei zboruri/săptămână/sens).

Profit.ro a anunțat recent că TAROM a înregistrat în primul semestru al anului 2022 o pierdere de 208,7 milioane lei (de la un minus de 176,3 milioane lei în perioada similară a anului precedent), la afaceri de peste 453 milioane lei (232 milioane lei în S1 din 2021).

FOTO Noile tramvaie de la Arad, expus în București la Salon. Când vor ieși pe traseu CITEȘTE ȘI FOTO Noile tramvaie de la Arad, expus în București la Salon. Când vor ieși pe traseu

Datoriile doar către ANAF sunt indicate la peste 81 milioane lei. La finele anului 2020, datoriile totale însumau circa 1 miliard lei, conform termene.ro.

TAROM, ca de altfel întreaga industrie aviatică, traversează o perioadă de mari dificultăți economico-financiare, nu doar ca urmare a efectelor pandemłei de Covid-19, ci și ca urmare a stării de război din țara vecină, Ucraina, cu efecte globale economico-sociale.

În plus, compania se află în prezent în plin proces de restructurare și reorganizare, urmând un plan de măsuri de reducere a costurilor, de evaluare și redimensionare a personalului, de optimizare a flotei și restructurare a rețelei de rute.

Totodată, compania, care înregistrează pierderi de mai bine de 13 ani, se află în imposibilitatea de a accepta revendicările Sindicatului Unit TAROM (SUT), care amenință cu greva de avertisment. Propunerea conducerii companiei este majorarea valorii tichetelor de masă de la 10 la 30 de lei și acordarea unor majorări salariale către categoriile prioritare de salariați, în limita fondului de salarii aprobat prin bugetul de venituri și cheltuieli aferent anului 2022.

viewscnt
Afla mai multe despre
tarom
bucurești – barcelona