Tesla a raportat cea mai mare pierdere trimestrială din istoria companiei, de 619 milioane de dolari

Tesla a raportat cea mai mare pierdere trimestrială din istoria companiei, de 619 milioane de dolari
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 2 nov 2017

Tesla a anunțat rezultatele financiare actualizate pentru trimestrul al treilea, cu pierderi uriașe, la finele trimestrului, dar și pe 9 luni, care arată că businessul condus de Elon Musk este departe de a fi intrat pe un drum normal.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI

Rezultatele din trimestrul al treilea dat publictății de Tesla Inc. este cu atât mai surprinzător cu cât anul trecut, în perioada similară, compania reușea să obțină un profit de 22 de milioane de dolari.

Veniturile Tesla din trimestrul 3 au fost de 2,36 miliarde dolari, mai mari cu 3% față de trimestrul anterior și cu 10% față de anul trecut. Creșterile se bazează în special pe vânzările mai mari de Model S și Model X. Cu toate acestea, din cauza cheltuielilor mari, rezultatul trimestrial a fost negativ, cu 671.163.000 dolari ppierdere netă. Pierderea se adaugă celor anterioare din acest an, la finalul lunii iunie compania anunțând 401.427.000 dolari pierdere netă. După 9 luni din 2017, pierderile nete ale Tesla se ridică la 1,4 miliarde dolari.

Sănătatea e un lucru privat ce nu se simte prea bine la stat CITEȘTE ȘI Sănătatea e un lucru privat ce nu se simte prea bine la stat

Compania explică în comunicatul privind rezultatele că pierderea a fost generată în special de lansarea lui Model 3, de faptul că în pofida investiției pentru noul model, vânzarea acestuia a fost amânată pentru anul viitor. Motivul principal, care explică mai bine cauzele întârzierilor, este fabrica de baterii din Nevada, Gigafactory, care nu a reușit să producă necesarul pentru Model 3. Soluția temporară, pentru a crește ritmul de fabricație al Model 3 a fost reducerea volumului Model S și Model X cu 10%.

EXCLUSIV FOTO Grupul german ebm-papst, unul dintre cei mai mari producători de motoare electrice și ventilatoare pentru industria auto, vine în România CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Grupul german ebm-papst, unul dintre cei mai mari producători de motoare electrice și ventilatoare pentru industria auto, vine în România

Elon Musk a declarat presei americane că „ne putem mișca atât de repede pe cât se mișcă cel mai puțin competent element al acestui mix”, referindu-se la „miile de procese” care au loc în fabrica Tesla pentru producerea Model 3. Șeful Tesla susține că în luna martie 2018 se va ajunge la 5.000 de Model 3 pe săptămână. Elon Musk a mai vorbit în ultima perioadă și despre problemele geenrate de unul dintre furnizori, care a determinat rescrierea unor soft-uri într-un timp foarte scurt. De asemenea, unele probleme cu roboții din secția sudură au determinat utilizarea de personal uman în locul acestora.

Tesla a trecut în octombrie și printr-un amplu program de disponibilizare de personal, circa 700 de persoane fiind date afară în urma unu iproces de „evaluare a performanțelor”. Din acest motiv, Tesla se află în acest moment în plin conflict cu sindicatele americane din industria auto.

În cadrul declarației transmisă de Tesla către investitorii de pe NASDAQ, compania a atașat și două filme de pe linia de producție a Model 3, care ilustrează atât faptul că mașine se fabrică, dar și cât de mulți roboți sunt implicați în procesul de producție.

Anunțul complet poate fi consultat aici (NASDAQ)

viewscnt
Afla mai multe despre
tesla
pierderi
masini
model 3