Tesla se bate cu Volvo, în Europa, pentru a deveni a patra marcă premium, după Audi, BMW și Mercedes

Tesla se bate cu Volvo, în Europa, pentru a deveni a patra marcă premium, după Audi, BMW și Mercedes
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 24 ian 2023

Vânzările Tesla din 2022 au crescut substanțial în Europa, pe fondul avansului achizițiilor de automobile electrice în mai multe țări ale UE. În acest context, marca americană a reușit să ajungă din urmă Volvo, care  încheiat pe minus anul.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Tesla a vândut în Europa, în 2022, 227.000 autoturisme, potrivit datelor privind înmatriculările de pe piețele europene, cu o creștere foarte mare, aproape 37%, față de cele 165.200 de unități vândute în anul anterior.

Percheziții la sediile Eni și Esso pentru presupuse nereguli privind prețurile practicate la pompă CITEȘTE ȘI Percheziții la sediile Eni și Esso pentru presupuse nereguli privind prețurile practicate la pompă

Cifrele nu sunt complete, deoarece constructorul american nu publică date defalcate despre vânzările proprii. Mai mult, nefiind membru ACEA, vânzările mărici nu sunt preluate de asociația europeană. Chiar și așa, cu volumul înregistrat, constructorul american a reușit să ajungă din urmă marca suedeză Volvo, pe piețele vestice, acolo unde a realizat cea mai mare parte a vânzărilor sale.

Volvo, la rândul său, are date exacte de vânzări, pentru 2022. Conform cifrelor oficiale privind înmatriculările, un număr de 227.168 autoturisme ale mărcii au ajuns la cumpărători, în 2022, pe cele 16 piețe vestice, din UE și EFTA, plus UK, respectiv 247.126 pe toate piețele UE și EFTA. Marca a comunicat un volum total al vânzărilor de 247.413 unități în toată Europa, astfel că cifrele se confirmă.

Șeful vânzărilor Dacia a dezvăluit în premieră câți bani încasează în medie pe o mașină. Profitul mărcii e comparabil cu cel al Porsche sau Ferrari. \ CITEȘTE ȘI Șeful vânzărilor Dacia a dezvăluit în premieră câți bani încasează în medie pe o mașină. Profitul mărcii e comparabil cu cel al Porsche sau Ferrari. "Bulgăre de aur."

Tesla a reușit în ultimele luni ale anului 2022 să surclaseze concurența cu cele două modele ale sale. Model Y, cel mai vândut, care a totalizat pe cele 12 luni peste 130.000 de autoturisme vândute, și Model 3, cu 97.000.

În noiembrie și decembrie, Model Y a fost cel mai vândut automobil din Europa, iar Model 3 a ocupat poziția a doua în ultima lună a anului. Există însă speculații privind accelerarea volumelor produse în uzinele Tesla, pe sfârșit de an, pentru a atinge țintele stabilite anterior de companie. De altfel, Tesla a livrat în ultimul an mașinile către clienți în valuri, cu cifre forte mari o dată la 2-3 luni, intercalate cu alte luni de pauză.

Acest lucru se vede din faptul că Tesla Model Y este abia pe locul 12 în clasamentul vânzărilor, pe tot anul, iar Model 3 doar pe locul 33.

viewscnt
Afla mai multe despre
tesla vanzari
volvo vanzari
vanzari marci premium europa