Titlul Mașina Anului în Europa, câștigat în 2019 de primul SUV electric al unei mărci europene

Titlul Mașina Anului în Europa, câștigat în 2019 de primul SUV electric al unei mărci europene
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 5 mar 2019

Competiția Car of The Year, care desemnează în fiecare an cea mai bună mașină din Europa, din punctul de vedere al jurnaliștilor aflați în juriu, a ales pentru ediția 2019 mașina câștigătoare, Jaguar I-Pace, un vehicul electric, primul SUV electric al unei mărci europene, în cel mai strâns vot din istoria competiției.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Mașina Anului în Europa este, în 2019, Jaguar I-Pace, care a depășit modelul aflat pe al doilea loc numai la departajare, după calculul făcut de juriu după criteriile secundare. Cei de la Car of The Year au declarat mașina de pe locul al doilea, Alpine 110, „co-winer”, câștigător moral al titlului.

FOTO Poze-spion cu Dacia Sandero. Când și unde va fi lansată CITEȘTE ȘI FOTO Poze-spion cu Dacia Sandero. Când și unde va fi lansată

Ambele mașini au primit un număr egal de voturi de la jurnaliștii din juriu, 250, iar departajarea s-a făcut după numărarea notelor maxime primite de fiecare. Astfel, pentru că Jaguar I-Pace a primit 18 note maxime, iar Alpine numai 16, titlul a mers la mașina britanică.

Din păcate, competiția Car of the Yar s-a îndepărtat de la ceea ce încerca să fie cândva, când erau luate în calcul și prețul, și calitățile unui vehicul, dar și inovațiile tehnologice.

Dacă modelul Jaguar poate fi apreciat pentru pionieratul în segmentul mașinilor electrice, chiar dacă vine pe piață la un preț exorbitant pentru un om de rând (de la aproape 80.000 de euro), Alpine 110 nu este decât un automobil sport, cu calități apreciabile, fără trăsături pragmatice și cu un preț care nu este atractiv pentru publicul larg. Problema reală în acest an a fost, de fapt, concurența acerbă pe care și-au făcut-o modelele cu calități reale, care și-au împărțit restul de puncte.

Ferrari F8 Tributo, cel mai performant motor al mărcii, pe o mașină de serie CITEȘTE ȘI Ferrari F8 Tributo, cel mai performant motor al mărcii, pe o mașină de serie

Celelalte modele aflate în finală au fost Kia Ceed, care a primit 247 de puncte, Ford Focus, cu 235 puncte, Citroen C5 Aircross, 210 puncte, Peugeot 508, 192 puncte și Mercedes-Benz A Class, 116 puncte.

viewscnt
Afla mai multe despre
car of the year
masina anului
jaguar
alpine
kia ceed
ford focus