Toyota rămâne lider global al industriei auto, depășind grupul VW și în 2021

Toyota rămâne lider global al industriei auto, depășind grupul VW și în 2021
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 12 ian 2022

Constructorul japonez Toyota își păstrează titlul de cel mai mare constructor auto din lume, conform cifrelor privind vânzările anunțate de cele două companii. Chiar dacă Toyota nu și-a publicate cifrele pe decembrie, vânzările pe 11 luni sunt deja mai mari decât cele înregistrate de VW pe întreg anul. La finalul anului este așteptată o diferență de aproape 2 milioane de vehicule între cele două companii auto.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Volkswagen Group a anunțat volumul vânzărilor în 2021, acesta fiind de 8,8 milioane de autovehicule, cu 4,5% mai mic decât cel înregistrat în 2020, când vindea 9,3 milioane de vehicule. Totalul livrărilor este mai mic decât cel înregistrat de Toyota pe 11 luni (9,5 milioane vehicule vândute), astfel că totalul estimat pentru vânzările japonezilor să fie de aproximativ 10,5 milioane automobile.

FOTO Grupul american Philip Morris International pregătește investiții suplimentare de peste 100 milioane dolari în România și lansează și un nou produs CITEȘTE ȘI FOTO Grupul american Philip Morris International pregătește investiții suplimentare de peste 100 milioane dolari în România și lansează și un nou produs

Grupul VW s-a confruntat cu mari probleme de aprovizionare cu semiconductori, ceea ce a adus opriri masive ale producției în cele mai importante uzine ale sale, în timp ce Toyota a reușit să diminueze la maxim efectele acestei crize de componente și să egaleze și chiar să depășească volumul vândut în 2020.

Potrivit datelor oficiale ale VW, mărcile de autoturisme SEAT și Porsche au încheiat anul cu creșteri de peste 10 procente, la fel și mărcile de camioane MAN și Scania, cu peste 25% avans, în timp ce mărcile VW, Audi, Skoda și VW Comerciale au înregistrat scăderi.

Pregătește Dacia noi modele? Șeful Dacia Germania: Ne mai lipsește din gamă un Twingo, un Duster pentru tineri și un Sport Utility Hatchback CITEȘTE ȘI Pregătește Dacia noi modele? Șeful Dacia Germania: Ne mai lipsește din gamă un Twingo, un Duster pentru tineri și un Sport Utility Hatchback

Grupul a avut vânzări în creștere pe piețele din America de Nord (15,6%), America de Sud ((5,1%) și Asia Pacific (fără China, 11,9%), și în scădere pe restul piețelor, între care se remarcă China, cu 3,3 milioane vehicule, -14,1%, și Europa, cu 3,4 milioane de vehicule, -2,7%.

Pe segmentul de vehicule electrice, grupul a reușit să-și dubleze vânzările, cu ajutorul noilor modele lansate de toate mărcile din portofoliu, astfel că volumul s-a ridicat la 452.900 unități, aproape jumătate de milion, cu 95,5% mai multe decât în 2020. Două treimi din aceste mașini electrice au fost vândute în Europa (310.400, unde creșterea a fost de 61,9%. VW este departe, deocamdată, de a ajunge din urmă Tesla, care s-a apropiat în 2021 de pragul de 1 milion de automobile electrice vândute.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota vs vw
toyota lider global
vw vanzari
rezultate vw