Tramvaie noi în București de la mijlocul acestui an

Tramvaie noi în București de la mijlocul acestui an
Profit.ro
Profit.ro
scris 22 mar 2022

Cele 100 de tramvaie noi livrate de Astra vor veni în București de la mijlocul acestui an, iar primele vor intra pe linia 41, a afirmat, marți, directorul general al Societății de Transport București, Adrian Criț.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

„Începând cu mijlocul acestui an o să înceapă să vină cele 100 de tramvaie livrate de Astra. Primele tramvaie vor veni pe linia 41, următoarele vor intra pe linia 32, respectiv pe linia 21. De la furnizarea prototipului, în fiecare lună furnizorul e obligat să furnizeze câte 4 tramvaie pe lună. Eu sper ca acest contract să fie urmat îndeaproape, pentru că cetățenii urmăresc ce se întâmplă și, mai mult de atât, e vorba de fonduri europene și deja există o sancțiune de circa 10% dată în urma procedurii efectuate în anul 2018 și nu ne dorim noi, ca municipalitate, alte sancțiuni”, a afirmat Criț, după deschiderea evenimentului Zilele Feroviare – Summit-ul de Investiții Club Feroviar.

Studiu EY România: 78% dintre Directorii Financiari din România consideră că se vor implica mai mult în dezvoltarea și executarea strategiilor de business în următorii trei ani CITEȘTE ȘI Studiu EY România: 78% dintre Directorii Financiari din România consideră că se vor implica mai mult în dezvoltarea și executarea strategiilor de business în următorii trei ani

Potrivit acestuia, în planurile de investiții ale municipalității sunt trecute alte 100 de tramvaie, însă necesarul actual este de 300 de astfel de vehicule, mai ales că STB are în vedere extinderea rețelei de tramvai cu încă 50 de kilometri, scrie Agerpres.

„Dacă urmărim planurile de investiții ale municipalității, acolo practic mai e trecută o cantitate de tramvaie necesară, încă circa 100 de tramvaie. E clar că în momentul de față noi avem un program de transport, iar necesarul pentru îndeplinirea programului de transport pe zona de cale de rulare, pe zona de tramvai, este de circa 300 de tramvaie. Acesta e necesarul de tramvaie în momentul de față, acestea sunt tramvaiele pe care le utilizăm. E nevoie de 300 de tramvaie acum, astăzi. Dacă vrem să extindem, rețeaua, e nevoie de mai multe tramvaie. În condițiile în care o să avem tramvaie noi, e clar că, odată cu cererea mărită de transport, o să fie nevoie de mai multe tramvaie”, a susținut Criț.

Directorul general al STB a susținut că societatea este pregătită pentru investiții majore în zona de infrastructură. Astfel, în perioada următoare, vor fi modernizați 50,2 kilometri de cale de rulare pentru tramvai. De asemenea, se dorește extinderea unor linii de tramvai în București și „penetrarea județului Ilfov și, împreună cu CFR SA, împreună cu Metrorex, ne dorim ca tot ceea ce înseamnă zona de transport în zona metropolitană să fie un câștig pentru viitor”.

El a precizat că pe zona de modernizare se vizează liniile de tramvai 40 și 55, ceea ce înseamnă aproximativ 20 de km de cale dublă de rulare, dar și extinderea rețelei de tramvai cu încă 50 de km.

„E vorba de studiul de fezabilitate pentru linia 40 și pentru linia 55, iar vizavi de extinderi în momentul de față Primăria Capitalei a demarat un studiu de piață pentru a evalua anumite costuri și a efectua studiile de prefezabilitate. E vorba de o modernizare de 50,2 km, iar pe de altă parte este vorba de extinderea rețelei de tramvai cu încă 50 de km. Așa cum spuneam, noi trebuie să avem un transport integrat cu tot ceea ce înseamnă București-Ilfov atât cu mijloacele de transport de suprafață, cât și cu metroul, respectiv calea ferată”, a explicat Criț.

În altă ordine de idei, șeful STB a precizat că, în condițiile actuale, transportul public este o alternativă a transportului individual, cu mașina personală.

Soluțiile GRENKE vă oferă libertatea de care aveți nevoie pentru a vă dezvolta și implementa ideile creative. Interviu cu Liviu Bănulescu, Managing Director GRENKE România CITEȘTE ȘI Soluțiile GRENKE vă oferă libertatea de care aveți nevoie pentru a vă dezvolta și implementa ideile creative. Interviu cu Liviu Bănulescu, Managing Director GRENKE România

„Dacă privim la ceea ce se întâmplă acum în Ucraina și la criza prețurilor care sunt la combustibili, e clar că în următoarea perioadă o să avem o intensificare a transportului urban. Având în considerare faptul că – și aici e o regulă – dacă noi menținem prețul biletelor constant, în condițiile în care prețul combustibilului crește, e clar că vom avea mai mulți călători. Pe de altă parte, noi trebuie să avem o flotă care să fie bine întreținută și aici mă refer la faptul că, cu cât avem tramvaie mai noi, cu atât accesibilitatea crește, cu atât gradul de confort crește și vom avea mai mulți pasageri”, a afirmat el, adăugând că se are în vedere o majorare a tarifelor la titlurile de călătorie.

În plus, Adrian Criț a adăugat că un tramvai modern are un consum mai mic cu aproape 40%.

„Dacă ne referim la consumul energetic, un tramvai modern consumă cu aproximativ 40% mai puțin decât tramvaiele care rulează în momentul de față în București. Mai mult, spunând și faptul că ceea ce vine în momentul de față e un tramvai la 36 de metri, deci cu o capacitate mult mai mare de transport, consumul de energie va fi mult diminuat, cu avantaje majore, pentru că vedem ce se întâmplă cu piața mondială și cu prețul energiei electrice”, a subliniat acesta.

viewscnt
Afla mai multe despre
tramvaie
stb