UE va avea reduceri drastice ale limitelor emisiilor de CO2, până în 2030. Industria auto avertizează că măsurile sunt nerealiste

UE va avea reduceri drastice ale limitelor emisiilor de CO2, până în 2030. Industria auto avertizează că măsurile sunt nerealiste
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 19 dec 2018

Uniunea Europeană  și Parlamentul European au agreat condițiile de reducere a limitelor de emisii de CO2, pentru perioada 2021 - 2030, cu procente drastice, diferențiate între autoturisme și vehicule comerciale. Industria auto avertizează că sunt puse în pericol locurile de muncă și piața de automobile.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Reprezentanți ai guvernelor țărilor membre și negociatorii Parlamentului European au ajuns la un acord final privind procentele cu care vor fi reduse limitele pentru emisiile de carbon în industria auto. Astfel, autoturismele vor fi obligate să reducă aceste emisii cu 37,5%, iar vehiculele comerciale cu 31%, până în 2030, raportat la limitele din 2021. Rezultatul negocierilor diferă față de propunerile inițiale ale Comisiei Europene, care prevedeau 30% pentru toate vehiculele. Germania s-a numărat printre țările care au susținut măsuri de reducere mai blânde, pentru a proteja interesele constructorilor de automobile. De cealaltă parte, Olanda și Franța au susținut limite mai severe pentru aceste reduceri de emisii. Parlamentul European a propus 40%, astfel că negocierile au ajuns, în cele din urmă foarte sus.

Reprezentanții industriei auto sunt îngrijorați și avertizează politicienii europeni că implementarea acestui acord va pune în pericol locurile de muncă din industrie și va afecta și piața auto, prin limitarea libertății de alegere a consumatorilor. ACEA, asociația constructorilor de automobile, a anunțat că ținta propuse „pare plauzibilă dar este nerealistă raportat la ceea ce avem”.

Statul francez vrea să-l propună pe șeful Michelin în locul lui Carlos Ghosn, în fruntea Renault CITEȘTE ȘI Statul francez vrea să-l propună pe șeful Michelin în locul lui Carlos Ghosn, în fruntea Renault

Limita ce va fi în vigoare în 2021, la care se va raporta reducerea de 37,5% pentru autoturisme, este de 95 grame/km, mult redusă față de ceea ce este astăzi în vigoare, respectiv, 130 grame/km.

Reprezentanții grurpurilor de lobby sunt de părere că reducerile ar fi trebuit să fie și mai drastice, dar că acordul va contribui la atingerea țintei de zero emisii. „În 2030, în jur de o treime din noile mașini vor fi electrice sau propulsate de hidrogen”, au spus aceștia.

Acordul la care au ajuns oficialii UE are nevoie de aprobarea țărilor membre și de cea a Parlamentului European.

viewscnt
Afla mai multe despre
ue
emisii co2
parlamentul european
comisia europeană
acea