Guvernul a modificat legislația privind mașinile rulate aduse în România, urmând ca obligația înregistrării la Registrul Auto Român (RAR) să revină celui care cumpără mașina din străinătate și o aduce în țară, a anunțat ministrul Finanțelor, Dan Vîlceanu. Potrivit acestuia, statul a pierdut în ultimii cinci ani 1,4 miliarde de lei din frauda comisă de cei care cumpără mașini din alte state UE și le aduc pentru revânzare în România.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
De altfel, astfel de operațiuni au fost vizate în ultimii ani de controale ale Fiscului, dar și ale altor instituții, cum ar fi Poliția.
CITEȘTE ȘI UTILBEN, povestea unei afaceri de familie care a devenit o companie de succes"Când cineva aduce o mașină rulată în România, cel care aduce, cel care achiziționează mașina din străinătate este și cel care o prezintă la Registrul Auto Român. Este necesar să facem acest lucru pentru a preveni eventuale fraude cu TVA, pentru că cel care aduce un vehicul rulat beneficiază de acea scutire pentru bunuri intracomunitare și, din verificările pe care le-am făcut până acum, impactul bugetar ar fi fost în ultimii cinci ani de 1,4 miliarde de lei. Prin această prevedere, ca cel care achiziționează vehiculul este și cel care îl prezintă la RAR și să facă un schimb de documente cu RAR, vom realiza o prevenție", a spus Vîlceanu.
Modificarea legislativă a fost inclusă, potrivit afirmației ministrului, într-un proiect de ordonanță care reglementează sistemul e-Factură (factura electronică).