La aproape un an de la acordul semnat de cele două companii, Renault și Geely au reușit să-și reunească afacerile cu motoare la nivel global într-o singură companie. Renault vine cu Horse, divizia creată prin reunirea mai multor uzine și centre de cercetare, iar Geely participă cu propria structură, Aurobay. O parte din uzina Dacia, fosta Uzină Mecanică Mioveni, care între timp s-a transformat în Horse România, va face și ea parte din acest nou gigant al motoarelor cu combustie și hibride, la nivel global.
România devine parte a celui mai mare producător de motoare și cutii de viteze din lume, Horse Pwertrain Limited, odată cu înființarea acestei companii, în care acționari sunt Renault SA și Geely Holding. Compania a fost înființată oficial pe 31 mai 2024, fiecare acționar având 50% din companie. ARAMCO, cel mai mare producător de produse petroliere din lume, nu a intrat deocamdată în acționariat, deși numele său a fost vehiculat în ultimul an.
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Șeful Horse Powertrain Limited a fost numit Matias Giannini, iar președinte al companiei va fi Daniel Li, fiul fondatorului Geely și CEO al companiei chineze în acest moment. Consiliul de Administrație va fi format din șase directori desemnați în mod egal de cei doi acționari.
HORSE Powertrain Limited prevede o cifră de afaceri anuală de aproximativ 15 miliarde de euro și o producție de 5 milioane de unități de grupuri motopropulsoare pe an. Încă din prima zi, HORSE Powertrain Limited va avea un portofoliu cuprinzător de tehnologii de ultimă generație disponibile partenerilor săi globali: sisteme hibride, motoare cu ardere internă și sisteme de propulsie.
Cei doi acționari, Renault Group, Grupul Geely Holding (Geely Holding), prin Geely Automobile Holdings Limited (Geely Auto) au stabilit ca sediul HORSE Powertrain Limited să fie la Londra, în Marea Britanie.
Luca de Meo, CEO Renault Group: “Ziua de astăzi marchează un pas important în îndeplinirea uneia dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă industria auto: decarbonizarea transportului rutier. Acest parteneriat cu o companie lider precum Geely ne va permite să creăm un nou jucător cu capacitățile, know-how-ul și cunoștințele necesare pentru a dezvolta tehnologii pentru motoare termice cu emisii foarte scăzute și hibride foarte economice, esențiale pentru viitor. Prin HORSE Powertrain Limited, Renault Group va putea obține leadership-ul și amploarea globală într-un sector care reprezintă mai mult de 80% din vânzările sale. Împreună, vom face față provocării decarbonizării prin plasarea inovației în prim-planul activităților noastre.”
Eric Li, Geely Holding Chairman: “Pentru ca industria să ajungă la zero emisii nete în următoarele decenii, sinergiile globale, tehnologiile multiple și schimbul de expertiză sunt cruciale. De aceea, suntem încântați că parteneriatul nostru cu Renault Group devine astăzi realitate comercială. HORSE Powertrain Limited va avea portofoliul, amploarea și capacitatea de a oferi soluțiile cu emisii scăzute pe care le solicită industria de automobile de mâine. Lansarea de astăzi marchează un nou capitol în mobilitatea durabilă, la care noi, cei de la Geely, suntem mândri să contribuim.”
Potrivit declarației de intenție transmisă de noua companie și de acționarii săi, „Renault Group și Geely consideră că este necesară combinarea mai multor tehnologii de propulsie, cum ar fi motoare cu ardere internă foarte eficiente, carburanți cu emisii reduse de carbon și hidrogen”. Astfel, este subliniat foarte clar obiectul de activitate al companiei: motoare termice și hibride.
„HORSE Powertrain Limited va proiecta, dezvolta, produce și vinde toate soluțiile și sistemele pentru motoare, transmisii, sisteme hibride și baterii, echipate cu cele mai recente tehnologii”, se mai arată în anunțul oficial.
CITEȘTE ȘI Volkswagen despre proiectul ID.1: Vom lansa mașina electrică de „aproximativ 20.000 de euro”. Alte patru modele sub 25.000 de euro, anunțate pentru anul viitorDe asemenea, se vorbește despre dezvoltarea „viitoarelor tehnologii de propulsie de care piața va avea nevoie, în special în zona combustibililor alternativi, cum ar fi metanolul verde, etanolul și hidrogenul”.
HORSE Powertrain va deveni furnizor pentru mai mulți clienți industriali, inclusiv Renault Group, Geely Auto, Volvo Cars, Proton, Nissan și Mitsubishi Motors Company. Compania este pregătită să își servească clienții și partenerii din întreaga lume pentru a-i sprijini cu soluții complete în ceea ce privește tehnologiile de propulsie și va primi parteneri pentru a consolida acoperirea lanțului valoric.
Din prima zi a înființării, HORSE Powertrain Limited va avea o amprentă majoră în industria auto:
• 17 uzine globale
• 9 clienți în 130 de țări
• 5 centre R&D
• cca 19 000 de angajați
• o cifră de afaceri anuală estimată în jurul a 15 miliarde de euro
• aproximativ 5 milioane de grupuri motopropulsoare pe an
• acoperire pentru toate tipurile de soluții hibride – full hybrid și plug-in hybrid, reîncărcabil, cu autonomie sporită, precum și motoare cu ardere internă care utilizează combustibili alternativi precum etanol, metanol, GPL, GNC, H2 etc.
Structura de management
Matias Giannini este numit Director General al HORSE Powertrain Limited.
Lee Ma și Juan Ferrera sunt numiți Director Financiar, respectiv Director de Resurse Umane al HORSE Powertrain Limited.
Conducerea celor două subgrupuri Aurobay (de la Geely) și Horse (de la Renault), reunind active și know-how-ul industrial al celor două companii, rămâne neschimbată: Ruiping Wang, CEO al Aurobay, cu sediul în Hangzhou (China), Patrice Haettel, CEO al Horse, cu sediul în Madrid (Spania). Ei vor raporta direct lui Matias Giannini.
CITEȘTE ȘI Legendara marcă americană Cadillac pregătește o ofensivă europeană care începe cu două SUV-uri electriceConsiliul de administrație al HORSE Powertrain Limited va fi compus din 6 membri:
• Trei directori din partea Geely: Daniel Li (Vice Președinte al Geely Auto și CEO al Geely Holding) va deveni Președinte al Consiliului de administrație, Jerry Gan (CEO al Geely Auto Group) și Joe Zhang (Director Financiar al Geely Holding).
• Trei directori din partea Renault Group: François Provost (Director Achiziții, Parteneriate și Afaceri Publice), Gilles Le Borgne (Director Inginerie) și Denis Le Vot (CEO al Dacia & Director Logistică).
Începând cu 31 mai 2024, respectivele entități operaționale ale HORSE Powertrain Limited și anume Horse și Aurobay, vor fi deconsolidate din Renault Group și, respectiv, din Geely.
Matias Giannini, fost director comercial executiv și membru al echipei de conducere a Vitesco Technologies AG (cu sediul în Regensburg, Germania).
În rolul său la Vitesco Technologies, Matias a condus o echipă globală de vânzări, gestionând vânzările către principalii OEM și Tier 1 OEM din industria grupurilor motopropulsoare. În calitate de membru al echipei de management Continental AG, a jucat un rol crucial în spin-off-ul, crearea și transformarea completă a Vitesco Technologies, inclusiv listarea companiei în septembrie 2021 și conducerea echipelor care s-au ocupat de soluțiile pentru motoare pe benzină, diesel, hibride și complet electrificate.
Cu o impresionantă experiență de 25 de ani dobândită la Continental AG și Vitesco Technologies, Matias a ocupat diverse poziții cheie de conducere în inginerie, management de proiect, operațiuni, achiziții și logistică, precum și în vânzări și marketing, în America de Nord, Germania și America de Sud, cu realizări importante în creșterea și transformarea afacerilor, ceea ce l-a pregătit foarte bine pentru acest nou rol.
Matias Giannini deține un MBA în finanțe de la Universitatea Oakland și o diplomă de inginerie mecanică de la Universitatea de Stat din Campinas.