UNTRR cere Guvernului coordonare instituțională transfrontalieră pentru a reduce timpii de așteptare de la frontiere

UNTRR cere Guvernului coordonare instituțională transfrontalieră pentru a reduce timpii de așteptare de la frontiere
Profit.ro
Profit.ro
scris 2 nov 2018

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a anunțat joi că se înregistrează timpi de așteptare foarte mari la punctele de trecere a frontierei dintre România și țările vecine și cere Guvernului să ia măsuri privind o coordonare instituțională transfrontalieră, care să atenueze efectele acestei probleme.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

”În ultima perioadă, UNTRR a primit tot mai multe sesizări din partea transportatorilor rutieri români cu privire la timpii de așteptare la trecerea frontierelor dintre România și țările vecine, care depășesc frecvent 12 ore, cozile de camioane depasind chiar 10 - 12 km. Zilele de sărbătoare nu pot justifica aceste întârzieri care au devenit frecvente și în săptămânile fără restricții de circulație”, se arată în comunicat.

Tarom inaugurează o cursă spre Odesa pentru românii care merg acolo, și ucrainienii care vor în România sau în Europa de Vest, via București CITEȘTE ȘI Tarom inaugurează o cursă spre Odesa pentru românii care merg acolo, și ucrainienii care vor în România sau în Europa de Vest, via București

În acest context, UNTRR cere Executivului măsuri urgente de coordonare instituțională atât națională, cât și transfrontalieră pentru reducerea timpilor de așteptare în frontiere și fluidizarea traficului. În plus, solicită Poliției de Frontieră Române să întreprindă măsuri operative de coordonare cu autoritățile din statele vecine pentru normalizarea traficului comercial și reducerea timpilor de așteptare, care generează costuri suplimentare pentru transportatori și clienții lor, inclusiv cei români, scrie News.ro.

”În anul 2017, peste 4 milioane de autocamioane au tranzitat România, dintre care 1,9 milioane pe sensul de intrare și 2,1 milioane pe sensul de ieșire, potrivit datelor de la Poliția de Frontieră, cele mai aglomerate puncte de trecere a frontierei fiind Giurgiu, Nădlac II și Borș”, se arată în comunicat.

Totodată, studiile Uniunii Internaționale a Transporturilor Rutiere (IRU) au arătat că infrastructura la nivelul punctelor de trecere a frontierei este necesară, dar nu suficientă pentru dezvoltarea economică și 39,7% din totalul timpului destinat transporturilor reprezintă întârzierea la trecerea frontierelor, potrivit UNTRR.

”În lipsa unui personal suficient și bine instruit, dacă se pierde mult timp la trecerea frontierelor, dacă procedurile nu sunt armonizate și dacă toate acestea pot duce și la plăți neoficiale – atunci transporturile sunt întârziate și economia este penalizată”, se arată în comunicat.

În acest context, UNTRR semnalează că transportatorii rutieri din România suportă un handicap grav competițional în raport cu transportatorii din țările vecine europene, în principal din cauza infrastructurii rutiere precare a cărei îmbunătățire înseamnă timp și bugete importante.

viewscnt
Afla mai multe despre
untrr
guvern
frontiera