Vânzările de mașini noi de import, creștere mult mai mare decât cele autohtone. Dacia Logan a început să scadă ușor

Vânzările de mașini noi de import, creștere mult mai mare decât cele autohtone. Dacia Logan a început să scadă ușor
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 28 oct 2017

Livrările de autoturisme autohtone au înregistrat a treia lună consecutivă de scădere, în septembrie, în timp ce mașinile noi de import continuă să crească. Modelul Dacia Logan înregistrează pentru prima dată un declin, de la începutul anului, de 0,2%.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Livrările de autoturisme calculate de APIA pe baza raportărilor membrilor săi (vânzări facturate și livrate clienților), au înregistrat un volum de 12.141 autoturisme în luna septembrie, cu 13,4% mai multe decât anul trecut, semn că apetitul românilor pentru mașini a crescut porporțional cu creșterea economică, dar și ca urmare a dispariției timbrului de mediu și a condițiilor mai bune de finanțare.

Cu toate acestea, creșterea este diferențiată dacă analizăm mașinile mărcilor locale, Dacia și Ford, și cele de import. Volumul autoturismelor autohtone a scăzut în septembrie cu 5,7%, la 3.614 unități, influența principală fiind dată de dispariția modelului Ford B-Max. Însă și la Dacia există un semnal de alarmă, din cauza faptului că modelul Logan a intrat în zona negativă, pentru prima dată, de la începutul anului. Scăderea nu este mare, -0,2%, dar arată că românii se reorientează în acest moment mașinile de import.

Există o compensare, într-o oarecare măsură la modelul Sandero, care a cunoscut o creștere în acest an de 24%, dar rezultatele nu sunt complet relevante, deoarece o parte a mers, neoficial, la export. În total, mașinile autohtone au avut o creștere de la începutul anului de 10,9%, cu un total de 25.853 autoturisme.

De cealaltă parte, mașinile de import au crescut constant în acest an, semn că intervenția Programului Rabla a fost mult eficientă pentru acest segment, care a avut o singură scădere, în iulie, cauzată mai dergabă de volumul mare din iulie 2016, la care s-a raportat. În septembrie, au fost livrate 8.527 de autoturisme noi de import, cu 10,6% mai multe ca anul trecut. În total, de la începutul anului vânzările s-au ridicat la 67.117, cu 14,1% mai multe.

Dacia Sandero cade abrupt pe locul 24 în Europa, iar Duster pe locul 40. Nissan detronează două dintre cele mai populare modele, Renault Clio și VW Polo, în premieră pentru un SUV CITEȘTE ȘI Dacia Sandero cade abrupt pe locul 24 în Europa, iar Duster pe locul 40. Nissan detronează două dintre cele mai populare modele, Renault Clio și VW Polo, în premieră pentru un SUV

Să mai amintim și faptul că cele mai vândute 3 modele de import au fost, în primele luni ale anului, Skoda Octavia, Renault Clio și Ford Focus, toate trei în creștere față de anul trecut.

Pe mărci, Dacia păstrează primul loc și o cotă de piață de 30%, cu un volum de 3.797 autoturisme în septembrie și 27.799 de la începutul anului, adică 10,8% mai multe decât anul trecut. Pe locul al doilea, se află Volkswagen, cu aproape 11% din piață, 1.345 unități vândute în spetembrie și 10.158, cu o creștere aproape dublă față de Dacia. Pe locul al treilea, tot o marcă din grupul VW, Skoda, care are 9% cotă de piață și 8.385 autoturisme vândute în acest an, cu 10,5% mai mutle decât anul trecut (1.107 unități în septembrie).

Vânzările de mașini noi de import, creștere mult mai mare decât cele autohtone. Dacia Logan a început să scadă ușor

viewscnt
Afla mai multe despre
apia
piata auto
dacia
volkswagen